BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Badanie dotyczące narzędzi motywujących uczniów szkół średnich do wyboru kształcenia na wybranych kierunkach technicznych w Akademii Morskiej
Instytucja:
Data: listopad 2009 – styczeń 2010
Badacz:
Abstrakt:

Celem badania było ustalenie narzędzi mogących przyczynić się do wzrostu zainteresowania kierunkami technicznymi Akademii Morskiej w Szczecinie, w tym kierunkami: mechatronika oraz mechanika i budowa maszyn. Techniką ankiety objęto 1137 uczniów klas maturalnych ze wszystkich 16 województw Polski, w tym 352 kobiety (31%) oraz 785 mężczyzn (69%). Wyniki badania pozwoliły zidentyfikować następujące metody podniesienia atrakcyjności studiowania na technicznych kierunkach studiów: wprowadzenie wysokiego stypendium zapewniającego samodzielne utrzymanie, wprowadzenie dodatkowych, bezpłatnych zajęć wyrównawczych z matematyki i/lub fizyki, wprowadzenie specjalistycznych szkoleń dających kwalifikacje pożądane przez pracodawców (np. z programowania lub AutoCAD), wprowadzenie staży w polskich firmach.

Deskryptory TESE: szkoła średnia, motywacja, technika, szkoła wyższa, wybór studiów
TESE descriptors: secondary school, motivation, technology, higher education, choice of studies
Publikacje:
  • Akademia Morska w Szczecinie. (2010). Raport: Badanie dotyczące narzędzi motywujących uczniów szkół średnich do wyboru kształcenia na wybranych kierunkach technicznych w Akademii Morskiej. Szczecin.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"