BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wzorce aktywności studentów w Internecie
Instytucja:
Data: styczeń 2006 – marzec 2006
Badacz: Patrycja Rudnicka
Abstrakt:

W badaniu wzięło udział 1324 studentów z kilkunastu wydziałów oraz innych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Śląskiego. Do zebrania materiału wykorzystano narzędzie ankiety. Do analizy zakwalifikowano 1288 kwestionariuszy, w tym 852 uzupełnione przez kobiety i 436 przez mężczyzn. Najmłodszy respondent miał 18 lat, najstarszy – 44 lata. 36% badanych charakteryzowało się aktywnością opisywaną przez badaczkę jako zrównoważona. Grupa ta odzwierciedlała strukturę próby – z przewagą kobiet i studentów kierunków humanistycznych. Większość posiadała internet w domu. Z kolei 26% studentów charakteryzowało się intensywnym wykorzystywaniem usług internetowych i znacznym stażem korzystania z sieci. W grupie tej przeważali mężczyźni oraz studenci kierunków informatycznych i ekonomicznych. W trzeciej wyróżnionej przez badaczkę klasie użytkowników znalazły się osoby najrzadziej korzystające z internetu i z reguły przez krótki czas. Wśród tych osób tylko co czwarty respondent posiadał stały dostęp do sieci w domu. W ostatnim skupieniu były osoby wykorzystujące internet tylko kilka razy w tygodniu, rzadziej codziennie, z małą intensywnością działań i krótkim czasem przebywania online. W przeciwieństwie do trzeciej klasy użytkownicy z tej grupy posiadali możliwość korzystania z internetu w domu w 81%.

Autorskie słowa kluczowe: poczucie skuteczności, Internet, postawy, lęk, cyfrowy podział, poczucie własnej skuteczności, wzorce korzystania
Author's Keywords: self-efficacy, Internet, attitudes, anxiety, digital divide, self-efficacy, patterns of use
Deskryptory TESE: technologia informacyjno-komunikacyjna, Internet, student, komputer, komputer domowy
TESE descriptors: ICT, Internet, student, computer, home computer
Publikacje:
  • Rudnicka, P. (2007). Wzorce aktywności studentów w Internecie. Psychologia Społeczna, 3-4, 214-224.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"