Obserwuj
Tytuł badania: |
Wzmocnienie systemu wspierania rozwoju szkół ze szczególnym uwzględnieniem doskonalenia nauczycieli i doradztwa metodycznego |
Instytucja: |
|
Data: |
[2010] |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania była weryfikacja wspierania rozwoju szkół. W pierwszej części raportu można znaleźć następujące informacje: podstawy prawne obecnego systemu wsparcia szkół, system doskonalenia zawodowego nauczycieli, biblioteki pedagogiczne, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, finansowanie placówek wsparcia szkół. Druga część raportu to analiza słabych i mocnych stron systemu wsparcia szkół. Badanie zostało skonstruowane w oparciu o analizę SWOT. Oprócz słabych stron systemu wspierającego szkoły (np.: brak diagnozy rzeczywistych potrzeb systemu oświaty) odnotowano jego mocne strony: funkcjonowanie 1 315 placówek wsparcia (630 poradni psychologiczno-pedagogicznych, 382 placówki doskonalenia nauczycieli, 303 biblioteki pedagogiczne). Z badania wynika, że najwięcej przedszkoli i szkół, które przypadają na jedną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, jest w województwie podkarpackim (137). |
Deskryptory TESE: |
system edukacji, szkoła, doskonalenie zawodowe nauczycieli, nauczyciel, doradztwo edukacyjne |
TESE descriptors: |
education system, school, in-service teacher training, teacher, educational guidance |
Publikacje: |
- Ośrodek Rozwoju Edukacji. (2010). Wzmocnienie systemu wspierania rozwoju szkół ze szczególnym uwzględnieniem doskonalenia nauczycieli i doradztwa metodycznego. Pobrane z http://www.ko.poznan.pl/?page=Badania_i_analizy
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.