BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ocena wiedzy i umiejętności z zakresu technologii informacyjnej studentów rozpoczynających studia na kierunkach nieinformatycznych
Data: [2010]
Badacz: Józefa Górska-Zając
Abstrakt:

Celem badania była ocena umiejętności z zakresu technologii informacyjnej (TIK) absolwentów szkół średnich – studentów rozpoczynających studia na kierunkach nieinformatycznych. Zastosowano technikę ankiety; uzyskano 230 odpowiedzi. Badaniem objęto studentów pierwszego roku studiów dziennych i zaocznych na kierunkach nieinformatycznych dwóch uczelni legnickich: Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona oraz Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że większość studentów z grupy wiekowej 20-24 lata uczyła się obsługi komputera w latach poprzedzających szkołę średnią oraz w samej szkole średniej. Odpowiedzi twierdzące na te pytania były znacznie rzadsze wśród starszych studentów, natomiast osoby powyżej 40. roku życia odpowiadały zawsze przecząco. W tej grupie wiekowej popularne były za to prywatne kursy z obsługi komputera. Większość badanych nie posiadała umiejętności obsługi arkusza kalkulacyjnego (we wszystkich grupach wiekowych dotyczyło to więcej niż połowy badanych), nie podawała też najczęściej nazwy konkretnego programu, w przypadku gdy umiejętność taką posiadała. Badanych charakteryzował jednak wysoki poziom motywacji do nauki technologii informatycznej.

Deskryptory TESE: technologia informacyjno-komunikacyjna, student, absolwent, wiedza, motywacja
TESE descriptors: ICT, student, school leaver, knowledge, motivation
Publikacje:
  • Górska-Zając, J. (2010). Ocena wiedzy i umiejętności z zakresu technologii informacyjnej studentów rozpoczynających studia na kierunkach nieinformatycznych. Edukacja, 2, 89-94.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"