Tytuł badania: |
Ocena wiedzy i umiejętności z zakresu technologii informacyjnej studentów rozpoczynających studia na kierunkach nieinformatycznych |
Data: |
[2010] |
Badacz: |
Józefa Górska-Zając |
Abstrakt: |
Celem badania była ocena umiejętności z zakresu technologii informacyjnej (TIK) absolwentów szkół średnich – studentów rozpoczynających studia na kierunkach nieinformatycznych. Zastosowano technikę ankiety; uzyskano 230 odpowiedzi. Badaniem objęto studentów pierwszego roku studiów dziennych i zaocznych na kierunkach nieinformatycznych dwóch uczelni legnickich: Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona oraz Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że większość studentów z grupy wiekowej 20-24 lata uczyła się obsługi komputera w latach poprzedzających szkołę średnią oraz w samej szkole średniej. Odpowiedzi twierdzące na te pytania były znacznie rzadsze wśród starszych studentów, natomiast osoby powyżej 40. roku życia odpowiadały zawsze przecząco. W tej grupie wiekowej popularne były za to prywatne kursy z obsługi komputera. Większość badanych nie posiadała umiejętności obsługi arkusza kalkulacyjnego (we wszystkich grupach wiekowych dotyczyło to więcej niż połowy badanych), nie podawała też najczęściej nazwy konkretnego programu, w przypadku gdy umiejętność taką posiadała. Badanych charakteryzował jednak wysoki poziom motywacji do nauki technologii informatycznej. |
Deskryptory TESE: |
technologia informacyjno-komunikacyjna, student, absolwent, wiedza, motywacja |
TESE descriptors: |
ICT, student, school leaver, knowledge, motivation |
Publikacje: |
- Górska-Zając, J. (2010). Ocena wiedzy i umiejętności z zakresu technologii informacyjnej studentów rozpoczynających studia na kierunkach nieinformatycznych. Edukacja, 2, 89-94.
|