BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Początek nauki w szkole – przejście rozwojowe i edukacyjne
Data: [2009]
Badacz: Anna Kienig
Abstrakt:

Przegląd badań poświęcono początkowi nauki w szkole jako przejściu rozwojowemu i edukacyjnemu. Omówiono zagadnienie przejścia rozwojowego, również w kontekście zadań rozwojowych, oraz przejścia edukacyjnego. Powołano się na publikacje Gruszczyk-Kolczyńskiej (2004), Brzezińskiej i Czub (1991), Klus-Stańskiej (2004), Kędzierskiej (2005), Muchackiej (2008), a także Brzezińskiej, Appelt i Ziółkowskiej (2008). Powołano się na koncepcje L.S. Wygotskiego i E. Eriksona, R. Havighursta, U. Bronfenbrennera i P.A. Cowena. Wśród badań poświęconych przebiegowi i uwarunkowaniom startu szkolnego wymieniono następujące: australijskie – Dockert i Perry (2001); duńskie – Brostron (2002, 2003); brytyjskie – Dunlop i Fabian (2002, 2007); niemieckie – Gabriel i Niesel (2002), Gabriel i Berwanger (2006); polskie – Kienig (2002, 2005), Murawska (2004), Klus-Stańska (2004).

Deskryptory TESE: przejście z przedszkola do szkoły podstawowej, dziecko, rozwój dziecka, edukacja przedszkolna, szkoła podstawowa
TESE descriptors: transition from pre-primary to primary education, child, child development, pre-primary education, primary school
Publikacje:
  • Kienig, A. (2009). Początek nauki w szkole – przejście rozwojowe i edukacyjne. Przegląd badań. Edukacja, 3, 89-95.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"