BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ogólnouniwersytecka ankieta oceniająca jakość kształcenia. Druga edycja. Biblioteki
Kolejne lata cyklu: 2008 2009 2010 2012
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: 2010
Badacz: Albert Izdebski, Mikołaj Jasiński, Tomasz Zając
Abstrakt:

Raport poświęcony bibliotekom na Uniwersytecie Warszawskim opracowano w ramach drugiej edycji Ogólnouniwersyteckiej Ankiety Oceniającej Jakość Kształcenia. Odrębny blok pytań dotyczył dostępności literatury potrzebnej w trakcie studiów, jakości obsługi w bibliotekach, jakości serwisów internetowych i stanu infrastruktury. 43,6% ankietowanych korzystało głównie z zasobów Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. W dalszej kolejności wykorzystywano zbiory biblioteki Wydziału Zarządzania, Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz biblioteki Wydziału Prawa i Administracji – odpowiednio 5,9%, 3,6% i 3,6% odpowiedzi. BUW za swoją główną bibliotekę najrzadziej uznawali studenci Wydziału Chemii (5%) oraz Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego (6%) i Wydziału Fizyki (8%). Najwyższy odsetek wskazań w tym zakresie pochodził od studentów Instytutu Kultury Polskiej – 89%, Międzywydziałowych Studiów Wschodniosłowiańskich – 87% oraz Instytutu Badań Interdyscyplinarnych Artes Liberales – 86%. Z BUW-u – jako biblioteki głównej – codziennie korzystało 4% studentów, raz w tygodniu 28%, raz w miesiącu 34%, rzadziej niż raz na miesiąc 28%; nie korzystało z niej 7% badanych. Z bibliotek wydziałowych jako głównych korzystało odpowiednio: 1%, 10%, 20%, 31% oraz 38%. Niecałe 7% ankietowanych negatywnie oceniło użyteczność informacji zawartych na stronie internetowej BUW-u. W przypadku jednej trzeciej analizowanych bibliotek oceny warunków lokalowych okazały się negatywne. Najgorzej oceniano warunki w bibliotekach Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych oraz Wydziału Lingwistyki Stosowanej i Filologii Wschodniosłowiańskich. Wyższe niż BUW oceny warunków lokalowych otrzymały biblioteki Wydziału Biologii i Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki.

Deskryptory TESE: biblioteka, czytanie, literatura, technologia informacyjno-komunikacyjna, bibliotekarz
TESE descriptors: library, reading, literature, ICT, librarian
Publikacje:
  • Izdebski, A., Jasiński, M. i Zając, T. (2010). Ogólnouniwersytecka ankieta oceniająca jakość kształcenia. Druga edycja. Biblioteki. Pobrane z http://www.pejk.uw.edu.pl/wp-content/uploads/2013/08/raport_biblioteki_2010.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"