BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ogólnouniwersytecka ankieta doktorancka
Typ badania: ewaluacyjne
Instytucja:
Data: 6 czerwca 2011 – 31 lipca 2011
Badacz: Albert Izdebski, Mikołaj Jasiński, Joanna Konieczna-Sałamatin, Tomasz Zając
Abstrakt:

Link zawierający ankietę rozesłano do 2292 osób; odpowiedzi uzyskano od 576 doktorantów (poziom realizacji: ponad 25%). 19% respondentów miało 25 lat albo mniej, 19% miało 26 lat, 22% 27 lat, 17% 28 lat, 9% 29 lat, a 14% 30 lat i więcej. W badanej próbie znalazło się 30% studentów pierwszego roku, 23% drugiego roku, 23% trzeciego roku, 17% czwartego roku i 7% piątego roku albo wyższego. 28% doktorantów reprezentowało nauki matematyczno-przyrodnicze, 37% humanistyczno-filologiczne, a 35% społeczno-politologiczne. Przed rozpoczęciem studiów doktoranckich zawodowo pracowało 65% badanych, a poza prowadzeniem zajęć pracowało 55%. W roku akademickim 2010/2011 zajęcia we własnej jednostce prowadziło 52% badanych, 16% z innych jednostkach UW, 10% na innych uczelniach, a 37% poza uczelniami wyższymi. 67% badanych deklarowało, że żadne zajęcia dla doktorantów, w których uczestniczyli, nie były oceniane za pomocą ankiety zajęć dydaktyczny. Poza tym blisko 70% respondentów twierdziło, że wyniki ankiety nie mają wpływu na jakość zajęć dla doktorantów. Zdaniem 60% ankietowanych ich opiekun naukowy czytał z uwagą wszystkie fragmenty rozprawy doktorskiej. Przeciwnego zdania było 7% doktorantów, a 33% nie odpowiedziało na to pytanie, gdyż nie napisali jeszcze niczego. 43% ankietowanych nie brało udziału w projektach badawczych promotora, bo nie dostali żadnej propozycji, 36% chętnie uczestniczyło w projektach promotorskich, 4% brało w nich udział, bo nie wypadało im odmówić, a 17% nie uczestniczyło, gdyż promotor nie prowadził własnych badań.

Deskryptory TESE: postawa, ewaluacja, krytycyzm, stypendium, ocena uczących się
TESE descriptors: attitude, evaluation, critical sense, education grant, evaluation of students
Publikacje:
  • Izdebski, A., Jasiński, M., Konieczna-Sałamatin, J. i Zając, T. (2011). Ogólnouniwersytecka ankieta doktorancka. Raport. Pobrane z http://www.pejk.uw.edu.pl/wp-content/uploads/2013/08/raport_ankieta_dla_doktorant%C3%B3w_edycja_I_2010.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"