BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zapobieganie problemowym zachowaniom
Instytucja:
Data: [2000]
Badacz: Saud Al-Ghaith, Anthony Biglan, Patricia Brennan, Sharon L. Foster, Linna Wang
Abstrakt:

Doniesienie badawcze dotyczy sposobów zapobiegania zachowaniom patologicznym wśród młodzieży oraz istoty wczesnej diagnozy i zachowań profilaktycznych. Takie zapobiegawcze działania powinny być wspierane programami prewencyjnymi. Ponadto dowiedziono, że pozytywne zachowania można wzbudzić poprzez intensyfikację szeregu pozytywnych wzmocnień. Z chwilą zaistniałych sytuacji problemowych z pomocą mogą przyjść łagodne bodźce negatywne, które powinny zostać zastosowane tuż po konkretnej sytuacji negatywnej. Kolejnym rozwiązaniem – zdaniem autorów – jest ćwiczenie umiejętności interpersonalnych poprzez wspólne działania (zwykle o charakterze problemowym). Następnym wnioskiem płynącym z badań jest konieczność ograniczonego zaufania do dziecka oraz obowiązek sprawowania nad nim rozsądnej kontroli, tak by ograniczyć możliwości złego zachowania. Ważną sprawą jest również ograniczenie czynników wywołujących stres u młodzieży oraz stworzenie odpowiednich jasnych reguł i norm postępowania.

Deskryptory TESE: narkomania, zachowania, zachowania społeczne, profilaktyka, środowisko
TESE descriptors: drug abuse, behaviour, social behaviour, prevention, environment
Publikacje:
  • Foster, S.L., Brennan, P., Biglan, A., Wang, L. i Saud al-Ghait. (2002). Zapobieganie problemowym zachowaniom. Forum Oświatowe, 2, 163-182.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"