BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Egzamin gimnazjalny 2002. Wyniki krajowe
Kolejne lata cyklu: 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: 14 maja 2002 – 6 czerwca 2002
Badacz:
Abstrakt:

Egzamin gimnazjalny 2002 odbywał się w dniach 14 i 15 maja oraz 5 i 6 czerwca 2002 roku. Do pierwszej części egzaminu (humanistycznej) przystąpiło 576 528 uczniów trzecich klas gimnazjalnych, a do drugiej części (matematyczno-przyrodniczej) – 576 445. Średni punktowy wynik wynosił 30,17 punktu na 50 wszystkich możliwych. Najczęściej występującym wynikiem były 34 punkty. Gimnazjaliści z gmin miejskich uzyskali średnio 31,47 punktu, a uczniowie ze szkół w miastach-gminach 29,28. Z kolei uczniowie z gmin miejskich uzyskali średnio 28,91 punktu. Wyższe wyniki osiągnęli uczniowie z powiatów w województwach śląskim i małopolskim. Niskie wyniki wystąpiły przede wszystkim wśród uczniów z województwa warmińsko-mazurskiego. W części matematyczno-przyrodniczej wzięło udział 558 257 uczniów. Średni wynik w tej części egzaminu wynosił 28,16 punktu z 50 wszystkich możliwych do uzyskania. Uczniowie z gmin miejskich uzyskali średnio 28,67 punktu, a z gmin wiejskich 28,19. Najgorzej wypadli uczniowie z miast-gmin – uzyskali oni średnio 27,14 punktu. Skupiska wysokich wyników z tej części egzaminu wystąpiły w województwach łódzkim, świętokrzyskim, małopolskim i mazowieckim, a słabszych – w województwach lubuskim, zachodniopomorskim i warmińsko-mazurskim.

Deskryptory TESE: gimnazjum, egzamin, efekt uczenia się, przejście z gimnazjum do liceum/technikum, postępy w nauce, niedostateczne osiągnięcia w nauce
TESE descriptors: lower secondary, examination, learning outcome, transition from lower to upper secondary education, study progress, re-assessment
Publikacje:
  • Centralna Komisja Egzaminacyjna. (2002). Egzamin gimnazjalny 2002. Wyniki krajowe. Pobrane z http://www.cke.edu.pl/index.php/egzamin-gimnazjalny-left/informacje-o-wynikach
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"