Obserwuj
Tytuł badania: |
Egzamin gimnazjalny 2002. Wyniki krajowe |
Kolejne lata cyklu: |
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
14 maja 2002 – 6 czerwca 2002 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Egzamin gimnazjalny 2002 odbywał się w dniach 14 i 15 maja oraz 5 i 6 czerwca 2002 roku. Do pierwszej części egzaminu (humanistycznej) przystąpiło 576 528 uczniów trzecich klas gimnazjalnych, a do drugiej części (matematyczno-przyrodniczej) – 576 445. Średni punktowy wynik wynosił 30,17 punktu na 50 wszystkich możliwych. Najczęściej występującym wynikiem były 34 punkty. Gimnazjaliści z gmin miejskich uzyskali średnio 31,47 punktu, a uczniowie ze szkół w miastach-gminach 29,28. Z kolei uczniowie z gmin miejskich uzyskali średnio 28,91 punktu. Wyższe wyniki osiągnęli uczniowie z powiatów w województwach śląskim i małopolskim. Niskie wyniki wystąpiły przede wszystkim wśród uczniów z województwa warmińsko-mazurskiego. W części matematyczno-przyrodniczej wzięło udział 558 257 uczniów. Średni wynik w tej części egzaminu wynosił 28,16 punktu z 50 wszystkich możliwych do uzyskania. Uczniowie z gmin miejskich uzyskali średnio 28,67 punktu, a z gmin wiejskich 28,19. Najgorzej wypadli uczniowie z miast-gmin – uzyskali oni średnio 27,14 punktu. Skupiska wysokich wyników z tej części egzaminu wystąpiły w województwach łódzkim, świętokrzyskim, małopolskim i mazowieckim, a słabszych – w województwach lubuskim, zachodniopomorskim i warmińsko-mazurskim. |
Deskryptory TESE: |
gimnazjum, egzamin, efekt uczenia się, przejście z gimnazjum do liceum/technikum, postępy w nauce, niedostateczne osiągnięcia w nauce |
TESE descriptors: |
lower secondary, examination, learning outcome, transition from lower to upper secondary education, study progress, re-assessment |
Publikacje: |
- Centralna Komisja Egzaminacyjna. (2002). Egzamin gimnazjalny 2002. Wyniki krajowe. Pobrane z http://www.cke.edu.pl/index.php/egzamin-gimnazjalny-left/informacje-o-wynikach
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.