BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Implications of Multi-sensory Approach for Child L2 Vocabulary Acquisition
Instytucja:
Data: 1999 – 2000
Badacz: Joanna Zawodniak
Abstrakt:

Badania eksperymentalne miały na celu ocenę efektywności wykorzystania wielozmysłowych metod do nauczania dzieci słownictwa. W związku z tym dokonano porównania wyników przeprowadzonych testów w grupach eksperymentalnych z wynikami z grup kontrolnych. Eksperyment miał miejsce w szkołach podstawowych w Zielonej Górze (badaniami objęto dwie jednostki lekcyjne w ciągu tygodnia). Łącznie w badaniach wzięło udział 45 klas. Stworzono dwie grupy eksperymentalne oraz cztery grupy kontrolne (wszyscy uczniowie byli w wieku ośmiu, dziewięciu lat). Eksperyment łącznie objął 113 przedmiotów (30 przedmiotów eksperymentalnych i 83 przedmioty kontrolne). Wyniki badań opracowano z wykorzystaniem technik ilościowych (pomiary statystyczne np.: analiza wariancji). Eksperyment wykazał, że zachodzi znacząca różnica pomiędzy dwoma typami badanych grup (grupy eksperymentalne: poziom wysoki i średni – 46,7%, niski – 6,6%; grupy kontrolne: poziom niski – 74,7%, średni – 15,7%, wysoki – 9,6%). Doniesienie ilustruje m.in. wyniki przeprowadzonych testów (zróżnicowanie słownictwa: 17/48, rozumienie słownictwa: 8/48, używanie rozbieżnego słownictwa 23/48). Wyniki badań miały stać się asumptem do zaprojektowania autorskiego pomysłu dydaktycznego dla małych dzieci, uczących się języka angielskiego jako obcego.

Deskryptory TESE: język nauczania, angielski, uczenie się, metodyka, badania edukacyjne, dziecko, analiza statystyczna
TESE descriptors: teaching language, English, learning, learning theory, educational research, child, statistical analysis
Publikacje:
  • Zawodniak, J. (2001). Implications of Multi-sensory Approach for Child L2 Vocabulary Acquisition. Glottodidactica, XXIX, 149-159.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"