BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wymiana informacji pomiędzy studentami a nauczycielem w aspekcie preferencji tematycznych studentów
Projekt badawczy:
  • Personalizacja treści pozajęzykowych
Instytucja:
Data: 2003
Badacz: Małgorzata Bielicka
Abstrakt:

Celem badania była weryfikacja przyczyn braku wymiany informacji w zakresie treści tematycznych pomiędzy studentem a nauczycielem. Badanie przeprowadzono wśród 43 studentów Katedry Glottodydaktyki i Translatoryki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (pierwszy rok – 25 osób; drugi i trzeci rok – 18 osób). Zastosowano technikę wywiadu otwartego (głównie przeprowadzanego w grupach trzyosobowych). Badanie jakościowe uzupełniono danymi statystycznymi. Wyniki pokazały, że wymiana informacji w zakresie treści tematycznych pomiędzy studentami a nauczycielami języka niemieckiego jest niezadowalająca, szczególnie jeśli chodzi o studentów pierwszego roku. Analiza danych statystycznych wykazała, że zachodzi różnica pomiędzy studentami z pierwszego roku a pozostałymi rocznikami. Im młodszy rocznik badanych studentów, tym większy problem z wymianą informacji (w zakresie treści tematycznych). Analiza wyników potwierdziła, że do przyczyn wpływających na taki stan rzeczy można zaliczyć m.in.: niską kompetencję nauczyciela w zakresie relacji interpersonalnych, niedostateczne zintegrowanie grupy, brak możliwości doboru treści z programu studiów.

Deskryptory TESE: student, komunikacja werbalna, nauczyciel, kompetencje, relacje interpersonalne, relacja nauczyciel – uczeń
TESE descriptors: student, verbal communication, teacher, competence, interpersonal relations, teacher-student relation
Publikacje:
  • Bielicka, M. (2005). Wymiana informacji pomiędzy studentami a nauczycielem w aspekcie preferencji tematycznych studentów. Neofilolog, 27, 46-53.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"