BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: The case for culture: teachers’ views on intercultural competence in the language classroom
Typ badania: międzynarodowe
Instytucja:
Data: kwiecień 2001
Badacz: Lucyna Aleksandrowicz-Pędich, Rafn Kjartansson
Abstrakt:

Celem badań o charakterze jakościowym była weryfikacja nauczycielskiego rozumienia kompetencji międzykulturowej na lekcjach języka angielskiego. Podjęto też temat próby włączenia kształcenia międzykulturowego do nauczania języków obcych. Badania polegały na: przeprowadzeniu ustrukturyzowanych wywiadów z pięcioma respondentami z każdego z wybranych krajów (Polska, Estonia, Węgry, Islandia), na szkoleniu, w którym uczestniczyli nauczyciele (prezentowali oni ćwiczenia na temat relacji kulturowych oraz czytali różnego rodzaju materiały dotyczące badanej problematyki). Podczas badań wykorzystano feedback (omawiano doświadczenia nauczycieli z przeprowadzonego wywiadu oraz ze szkolenia). Wyniki pokazały, że respondenci ze wszystkich badanych krajów zgodnie stwierdzili użyteczność włączenia kompetencji międzykulturowej do nauczania języka angielskiego. Badania dowiodły, że pomijanie tej kompetencji podczas procesu kształcenia jest dowodem ignorancji nauczanego przedmiotu.

Deskryptory TESE: angielski, kompetencje, kultura, nauczyciel, język nauczania
TESE descriptors: English, competence, culture, teacher, teaching language
Publikacje:
  • Aleksandrowicz-Pędich, L. i Kjartansson, R. (2002). The case for culture: teachers’ views on intercultural competence in the language classroom. Linguodidactica, VI, 9-22.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"