BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ocena kształcenia nauczycieli w Polsce
Data: 2004
Badacz: Anna Wiłkomirska
Abstrakt:

Badanie zostało przeprowadzone  w polskich uczelniach państwowych, wśród dyrektorów i nauczycieli szkół: podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, jak również ekspertów w zakresie kształcenia nauczycieli. Postawiono mi.in. następujące pytanie badawcze: jaka jest jakość kształcenia nauczycieli w Polsce. Przeanalizowano dokumenty i opracowania (regulacje prawne, standardy kształcenia, wymagania kwalifikacyjne do zawodu) pozwalające na opisanie prawnych podstaw systemów kształcenia nauczycieli w Polsce i w Europie. Dokonano także analizy kierunków reform oświatowych z zakresu kształcenia nauczycieli. W badaniu wzięto pod uwagę dwie podstawowe kwestie: jakość kształcenia nauczycieli w polskich uczelniach oraz zmiany, jakie należałoby wprowadzić w polskim systemie kształcenia nauczycieli (uwzględniono tu także opinie ekspertów i praktyków).

Deskryptory TESE: nauczyciel, kadra pedagogiczna, ocena nauczycieli, model kształcenia nauczycieli, kształcenie przygotowawcze nauczycieli, doskonalenie zawodowe nauczycieli
TESE descriptors: teacher, teaching staff, evaluation of teachers, teacher education model, initial teacher education, in-service teacher training
Publikacje:
  • Wiłkomirska, A. (2005). Ocena kształcenia nauczycieli w Polsce. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"