BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Oczekiwania płacowe studentów a model kapitału ludzkiego
Instytucja:
Data: [2013]
Badacz: Halina Stańdo-Górowska
Abstrakt:

Przedmiotem badania był problem wynagrodzeń studentów i ich oczekiwań względem pracy podjętej po ukończeniu studiów wyższych. W pierwszej części doniesienia próbowano oszacować wynagrodzenia absolwentów na podstawie modelu kapitału ludzkiego prof. M. Dobii, zwracając szczególną uwagę na znaczenie doświadczenia zawodowego. W tym celu obliczono wartości czynnika doświadczenia, kapitału doświadczenia, kapitału intelektualnego oraz kapitału ludzkiego osób z wykształceniem magisterskim w zależności od stażu pracy. Wartość kapitału ludzkiego była podstawą ustalenia zadowalającego wynagrodzenia. Następnie otrzymane wyniki porównano z wynikami badania ankietowego przeprowadzonego wśród 105 studentów ostatniego roku studiów magisterskich, dotyczącego ich oczekiwań płacowych w pierwszym roku pracy zawodowej.

Autorskie słowa kluczowe: kapitał ludzki, kapitał intelektualny, kapitał doświadczenia, wynagrodzenia absolwentów
Author's Keywords: human capital, intellectual capital, experience capital, salaries of university graduates
Deskryptory TESE: praca, wynagrodzenie, student, kapitał ludzki, absolwent
TESE descriptors: labour, salary, student, human capital, school leaver
Publikacje:
  • Stańdo-Górowska, H. (2014). Oczekiwania płacowe studentów a model kapitału ludzkiego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 4, 51-59.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"