BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zdrowie jako wartość w ocenie studentów z województwa podkarpackiego
Instytucja:
Data: [2013]
Badacz: Magdalena Lewicka, Barbara Stawarz, Magdalena Sulima, Henryk Wiktor
Abstrakt:

W badaniu posłużono się kwestionariuszem autorskiej ankiety oraz Listą Kryteriów Zdrowia. Pomiarem objęto próbę liczącą 690 studentów z województwa podkarpackiego. Na podstawie wyników badania stwierdzono, że studenci największą wagę przywiązują do zdrowia rozumianego jako właściwość, proces i cel, a mniejsze do zdrowia pojmowanego jako stan i wynik. Bycie zdrowym respondenci rozumieli jako nieodczuwanie żadnych dolegliwości fizycznych, umiejętność poprawnego współżycia z innymi ludźmi, akceptowanie siebie, czucie się dobrze, umiejętność cieszenia się życiem. Różnice istotne statystycznie dotyczyły rozumienia twierdzenia „akceptować siebie, znać swoje możliwości i braki”, które miało większą wagę w ocenie kobiet niż mężczyzn. Z kolei twierdzeniu „czuć się dobrze” większą wagę przypisywali badani mężczyźni. Wiek nie miał wpływu na ocenę przedstawionych twierdzeń. Twierdzenie „nie palić tytoniu” pod względem ważności zajmowało wyższe miejsce w hierarchii studentów z PWSW z Przemyśla, a najniższe – wśród studentów PWSZ z Jarosławia; różnica ta miała charakter istotności statystycznej. Okazało się ponadto, że większą wagę temu samemu twierdzeniu przypisywali studenci kierunków humanistycznych w odróżnieniu od studentów kierunków technicznych. Uczelnia i kierunek studiów nie miały istotnego wpływu na określanie wagi pozostałych twierdzeń.

Autorskie słowa kluczowe: zdrowie, student, wartość zdrowia, ocena zdrowia
Author's Keywords: health, student, value of health, health assessment
Deskryptory TESE: zdrowie, sprawność, choroba, problemy zdrowotne, student
TESE descriptors: health, efficiency, illness, health problems, student
Publikacje:
  • Stawarz, B., Lewicka, M., Sulima, M. i Wiktor, H. (2014). Zdrowie jako wartość w ocenie studentów z województwa podkarpackiego. Annales Academiae Medicae Silesiensis, 4, 226-232.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"