Obserwuj
Tytuł badania: |
Seksting wśród polskiej młodzieży |
Projekt badawczy: |
- Polish Safer Internet Centre
|
Instytucja: |
|
Data: |
wrzesień 2014 |
Badacz: |
Katarzyna Makaruk, Szymon Wójcik |
Abstrakt: |
Celem badania o charakterze ilościowym było dookreślenie skali zjawiska przesyłania treści o charakterze erotycznym za pomocą internetu i telefonu komórkowego wśród polskiej młodzieży (tzw. seksting). W badaniu wykorzystano ankietę internetową CAWI. Dobór osób do badania miał charakter losowy. Uczestniczyli w nim uczniowie w wieku 15-19 lat. Ankietę rozesłano do 1863 osób (pozyskano 503 kwestionariusze; response rate na poziomie 27%). 33% respondentów wskazało na przesyłanie przez nielicznych znajomych zdjęć lub filmów o charakterze erotycznym. Do otrzymania zdjęcia/filmu przedstawiającego nadawcę nago lub prawie nago przyznało się 34% badanych. Co trzeci nadawca okazywał się partnerem ze związku (35%). Głównymi motywami przesyłania treści takiego typu były najprawdopodobniej chęć zwrócenia na siebie uwagi (41%) i forma zrobienia komuś żartu (37%). |
Deskryptory TESE: |
zachowania społeczne, młodzież, zachowania, Polska, ankieta |
TESE descriptors: |
social behaviour, youth, behaviour, Poland, questionnaire |
Publikacje: |
- Wójcik, S. i Makaruk, K. (2014). Seksting wśród polskiej młodzieży. Wyniki badania ilościowego. Pobrane z http://fdn.pl/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.