Obserwuj
Tytuł badania: |
Nastolatki wobec Internetu |
Instytucja: |
|
Data: |
maj 2014 – czerwiec 2014 |
Badacz: |
Marek Konopczyński, Rafał Lange, Jan Osiecki, Bartłomiej Walczak, Agnieszka Wrońska |
Abstrakt: |
Celem ogólnopolskiego badania była weryfikacja zachowań i bezpieczeństwa nastolatków w Internecie. W badaniu wzięło udział 1235 uczniów z 50 szkół z terenu całego kraju (losowanie warstwowe). Przebadano uczniów klas drugich gimnazjum (45,4%) oraz klas drugich wszystkich typów szkoły ponadgimnazjalnej (54,6%). Wyniki badania pokazały, że 43,2% wszystkich badanych jest dostępna on-line na bieżąco dzięki urządzeniom mobilnym (np. smartfonom). Uśredniając, przeciętny czas korzystania z Internetu przez młodzież to 3 godziny i 40 minut dziennie. Średnia wartość przybliżonego wieku rozpoczęcia korzystania z Internetu to około 9 lat i 8 miesięcy. Najczęściej badani korzystali podczas surfowania w sieci ze smartfonów (54,3%) oraz laptopów (52,5%) i komputerów stacjonarnych (51,8%). Okazało się, że dla 68,6% respondentów Internet jest źródłem wiedzy potzrebnej do szkoły, na zajęcia pozalekcyjne bądź do uprawiania hobby. Co czwarty uczeń (24,3%) odpowiedział, że jego nauczyciele korzystają z komputera na lekcji w sposób niesprawny. Raport donosi także o kwestii zagrożeń płynących z korzystania z Internetu oraz o relacji rodzice a Internet. |
Deskryptory TESE: |
młodzież, Internet, postawa, technologia informacyjno-komunikacyjna, kompetencje, szkoła, rodzice |
TESE descriptors: |
youth, Internet, attitude, ICT, competence, school, parents |
Publikacje: |
- Lange, R. i Osiecki, J. (2014). Nastolatki wobec Internetu. Pobrane z https://www.google.pl/#q=nastolatki+wobec+internetu+raport
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.