BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Diagnoza poczucia bezpieczeństwa uczniów ogólnokształcących szkół i burs artystycznych
Projekt badawczy:
  • Rok Bezpiecznej Szkoły 2012/2013
Instytucja:
Data: 2012 – 2013
Badacz: Magdalena Krygier, Barbara Wojtanowska-Janusz
Abstrakt:

Celem badania była diagnoza poziomu poczucia bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego uczniów ogólnokształcących szkół artystycznych oraz zebranie informacji na temat działań wykonywanych przez szkołę w wyżej wymienionym zakresie w roku 2012/2013. W badaniu wykorzystano sondaż diagnostyczny. Przeprowadzono go wśród uczniów gimnazjów i liceów ogólnokształcących szkół muzycznych, plastycznych, baletowych, a także burs z 14 regionów Centrum Edukacji Artystycznej. Przebadano uczniów z pierwszych klas wymienionych etapów edukacyjnych. W badaniu zastosowano narzędzia kwestionariuszy ankiet: "Bezpieczna Bursa" i "Bezpieczna Szkoła". Dodatkowo wykorzystano Arkusz Zbiorczych Działań Ogólnokształcących dla 28 dyrektorów szkół. W badaniu ankietowym wzięło udział 1199 uczniów i wychowanków (74% dziewcząt). Wyniki badania pokazały, że 97% ankietowanych czuje się w szkole bezpiecznie. Pomimo tego, 43% badanych spotkało się ze zjawiskiem przemocy w szkole. Okazało się, że najczęstszą rekacją na przemoc była ignorancja (gimnazjum: 19,3%, liceum: 15,1%). Według respondentów, najczęstszymi powodami stosowania przez młodzież przemocy, są: chęć zaimponowania, rozładowanie emocji, rewanż za krzywdy. Raport przedstawia też postawy wychowanków burs oraz dyrektorów na badany temat.

Deskryptory TESE: bezpieczeństwo, uczeń, szkoła, przemoc szkolna, ankieta
TESE descriptors: safety, pupil, school, bullying, questionnaire
Publikacje:
  • Krygier, M. i Wojtanowska-Janusz, B. (2013). Diagnoza poczucia bezpieczeństwa uczniów ogólnokształcących szkół i burs artystycznych. Pobrane z http://cea.art.pl/
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"