BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Edukacja małych dzieci. Standardy, bariery, szanse
Projekt badawczy:
  • Dla Dzieci III
Instytucja:
Data: 2005 – 2010
Badacz: Anna Guzy
Abstrakt:

Główne obszary badawcze to: wpływ cech rodziny, świadomości rodziców i zamieszkania na edukację dziecka, a także dysfunkcje i deficyty w szkole oraz w innych instytucjach i wadliwe rozwiązania prawne w tym zakresie. W badaniu zastosowano metodologię PAFW (dane pochodzące z instytucji naukowo-badawczych, od ekspertów oraz z doświadczenia osób, które pracowały z dziećmi w szkole, a także od osób, pracujących dla dobra dzieci w samorządach gminnych, czy w organizacjach pozarządowych). Wyniki badania pozyskano za pomocą kwerend np. aktów prawnych, danych ze środowisk naukowych, czy pozyskanych np. z GUS-u, Diagnozy Społecznej, CBOS-u, CKE itp. Kwerendy dotyczyły pięciu obszarów: rodziny, instytucji edukacyjnych, zdrowia i rozwoju fizycznego dzieci, zajęć dodatkowych, uczestniczenia dzieci w kulturze oraz dostępu do nowych technologii. Dodatkowo zorganizowano 11 debat, w trakcie których pytano o potrzeby edukacyjne dla dzieci, a także problemy i ich etiologię w sferze edukacji u dzieci w wieku 0-10 lat. Ponadto, informacje pozyskano także z warsztatu konsultacyjnego. Dzięki tym danym opracowano zasady dobrej edukacji. Opisano też kwestie problemowe wiążące się z edukacją, np.: wąskie rozumienie edukacji, ograniczenia dostępu do edukacji, brak współpracy, schematyzm kształcenia etc.

Deskryptory TESE: standardy kształcenia, dziecko, edukacja, jakość kształcenia, jakość nauczania
TESE descriptors: learning standard, child, education, quality of education, teaching quality
Publikacje:
  • Guzy, A. (red.). (2010). Edukacja małych dzieci. Standardy, bariery, szanse. Raport. Pobrane z http://www.frd.org.pl/
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"