BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Doskonalenie procesu kształcenia językowego studentów kierunków niefilologicznych
Instytucja:
Data: 2000
Badacz: Genowefa Koć-Seniuch
Abstrakt:

Celem badań było opracowanie modeli treści kształcenia w zakresie języka rosyjskiego i angielskiego. Badanie prowadzone przez glottodydaktyków objęło wykładowców przedmiotów kierunkowych. Wyniki badań diagnostycznych ukazały, że istniała pilna potrzeba przeprowadzenia prac programowych dla lektoratów języków obcych. Prowadziły one swoją działalność na podstawie różnorodnych programów: centralnych (ministerialnych), uczelnianych i autorskich. Skrypty do nauki języka nie uwzględniały jednak celów, prawidłowości doboru i układu treści programowych, typowych cech stylu i rejestrów leksykalnych języka nauki i jego subjęzyków.

Deskryptory TESE: kształcenie formalne, język, metodyka, szkoła wyższa, nauczanie języków obcych, student, rosyjski, angielski
TESE descriptors: formal education, language, learning theory, higher education, foreign language teaching, student, Russian, English
Publikacje:
  • Koć-Seniuch, G. (1990). Doskonalenie procesu kształcenia językowego studentów kierunków niefilologicznych. Dydaktyka Szkoły Wyższej, 3-4, 263-274.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"