Tytuł badania: |
Doskonalenie procesu kształcenia językowego studentów kierunków niefilologicznych |
Instytucja: |
|
Data: |
2000 |
Badacz: |
Genowefa Koć-Seniuch |
Abstrakt: |
Celem badań było opracowanie modeli treści kształcenia w zakresie języka rosyjskiego i angielskiego. Badanie prowadzone przez glottodydaktyków objęło wykładowców przedmiotów kierunkowych. Wyniki badań diagnostycznych ukazały, że istniała pilna potrzeba przeprowadzenia prac programowych dla lektoratów języków obcych. Prowadziły one swoją działalność na podstawie różnorodnych programów: centralnych (ministerialnych), uczelnianych i autorskich. Skrypty do nauki języka nie uwzględniały jednak celów, prawidłowości doboru i układu treści programowych, typowych cech stylu i rejestrów leksykalnych języka nauki i jego subjęzyków. |
Deskryptory TESE: |
kształcenie formalne, język, metodyka, szkoła wyższa, nauczanie języków obcych, student, rosyjski, angielski |
TESE descriptors: |
formal education, language, learning theory, higher education, foreign language teaching, student, Russian, English |
Publikacje: |
- Koć-Seniuch, G. (1990). Doskonalenie procesu kształcenia językowego studentów kierunków niefilologicznych. Dydaktyka Szkoły Wyższej, 3-4, 263-274.
|