Tytuł badania: |
Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i ich gotowość do zmiany |
Projekt badawczy: |
- Piktografia. Rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem symbolicznym w edukacji z zakresu nauk matematycznych z zastosowaniem piktogramów Asylco
|
Instytucja: |
|
Data: |
wrzesień 2012 – czerwiec 2013 |
Badacz: |
Małgorzata Żytko |
Abstrakt: |
Celem badania było stwierdzenie, czy badani nauczyciele są zainteresowani własnym rozwojem i podejmowaniem innowacji edukacyjnych. W analizie wykorzystano wyniki badania przeprowadzonego w ramach projektu Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzecich klas szkoły podstawowej (CKE, 2010; N = 288), a także rezultaty doświadczeń badawczych związanych z przygotowaniem i wdrożeniem innowacyjnego środka dydaktycznego – Gramy w piktogramy (dla dzieci z pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego; wspieranie umiejętności matematycznych uczniów; N = 330 uczniów w preteście i 312 w postteście). Na podstawie wyników pretestu i posttestu przeprowadzonych w ramach wdrażania Gramy w piktogramy stwierdzono znaczące zmiany – wzrost odnotowano w zakresie promowania samodzielności, spadek w zakresie pesymizmu edukacyjnego i formalizmu edukacyjnego. |
Deskryptory TESE: |
matematyka, metoda aktywizująca, metoda nauczania, jakość nauczania, zawód nauczyciela, środki dydaktyczne |
TESE descriptors: |
mathematics, activity method, teaching method, teaching quality, teaching profession, teaching resourses |
Publikacje: |
- Żytko, M. (2015). Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i ich gotowość do zmiany. Edukacja, 1, 60-80.
|