Obserwuj
Tytuł badania: |
Recommended Annual Taught Time in Full-time Compulsory Education in Europe 2014/15 |
Kolejne lata cyklu: |
2013
2014
2015
|
Typ badania: |
międzynarodowe, cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
2015 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Raport zawiera informacje na temat czasu przeznaczonego na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie w roku szkolnym 2014/2015 (poprzednie raporty dotyczyły roku szkolnego 2012/2013 oraz 2013/2014). Dane zebrano za pomocą wspólnego kwestionariusza Eurydice oraz OECD ze wszystkich krajów należących do Unii Europejskiej. Na podstawie analizy danych odnotowano duże zróżnicowanie pod względem długości obowiązkowego kształcenia między europejskimi krajami – od 8 lat w Chorwacji do 12 na Węgrzech, w Holandii, Portugalii, Irlandii Północnej i Turcji. Głównymi obszarami, na które kładzie się szczególny nacisk w nauczaniu, są czytanie, pisanie, kształcenie literackie, matematyczne oraz nauki ścisłe. Blisko 25% czasu przeznaczonego na nauczanie wszystkich przedmiotów w szkole podstawowej dotyczy nauki czytania i pisania w języku ojczystym. 15% czasu natomiast przeznacza się na nauczanie matematyki. Okazuje się również, że w szkołach średnich poświęca się więcej czasu na nauczanie języków obcych niż w szkołach podstawowych. W kilkunastu krajach odnotowano istnienie elastycznego podziału godzin nauczania między poszczególnymi latami nauki. |
Deskryptory TESE: |
kształcenie obowiązkowe, kształcenie ogólne, matematyka, czytanie, pisanie, Unia Europejska, Polska, język ojczysty |
TESE descriptors: |
compulsory education, general education, mathematics, reading, writing, European Union, Poland, mother tongue |
Publikacje: |
- Eurydice. (2015). Recommended Annual Taught Time in Full-time Compulsory Education in Europe 2014/15. Pobrane z http://eurydice.org.pl/publikacja/czas-przeznaczony-na-nauczanie-poszczegolnych-przedmiotow-w-szkolnictwie-obowiazkowym-w-europie-201314/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.