
Obserwuj
Tytuł badania: |
Informacja na temat przygotowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów do rozpoczęcia roku szkolnego 2009/10 |
Instytucja: |
|
Data: |
wrzesień 2009 – 2010 |
Badacz: |
Marta Jadach-Stupnicka, Jadwiga Świętoń, Katarzyna Wilczyńska-Trawka |
Abstrakt: |
Badanie przeprowadzono w 403 szkołach województwa podkarpackiego (edukacja przedszkolna, szkoła podstawowa i gimnazjalna). Narzędziem badawczym był arkusz dostosowany do każdego poziomu edukacyjnego, wprowadzany do bazy danych. Raport przedstawia analizę zgodności organizacji pracy szkoły/przedszkola z obowiązującymi przepisami prawa. Zgodność plasowała się na poziomie 89%. Zasady higieny pracy są uwzględniane w rozkładzie zajęć w 57% badanych szkół podstawowych i 61% szkół gimnazjalnych. Do największych uchybień w planowaniu zajęć dla uczniów należą: blokowanie zajęć (szkoły podstawowe: 30,45%, gimnazja: 27,3%). Liczba nauczycieli zatrudnionych bez wymaganych kwalifikacji jest na poziomie 45 etatów (28 osób zatrudnionych za zgodą Kuratora, 17 bez zgody). Nauczanie języków obcych odbywa się poprzez podział osób na grupy klasowe (55%). W doniesieniu zawarto dane liczbowe dotyczące realizacji wychowania do życia w rodzinie, religii i etyki, a także informacje o formach realizacji zajęć artystycznych/technicznych w gimnazjach czy np. o dzieciach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
Deskryptory TESE: |
edukacja przedszkolna, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła, edukacja, specjalne potrzeby edukacyjne |
TESE descriptors: |
pre-primary education, primary school, lower secondary, school, education, special educational needs |
Publikacje: |
- Świętoń, J. (2010). Informacja na temat przygotowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów do rozpoczęcia roku szkolnego 2009/10. Pobrane z http://www.ko.rzeszow.pl/artykul.php?id=6142

|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.