Obserwuj
Tytuł badania: |
Informacja na temat stanu opieki świetlicowej w województwie podkarpackim w kontekście obniżenia wieku obowiązku szkolnego (stan w styczniu 2009) |
Instytucja: |
|
Data: |
styczeń 2009 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania była weryfikacja stanu opieki świetlicowej w województwie podkarpackim (badano także kontekst obniżenia wieku obowiązku szkolnego). Badanie przeprowadzono wśród dyrektorów szkół podstawowych. Narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety (N = 1134). Wyniki badania pokazały, że w 57% badanych szkół nauczanie zintegrowane nie odbywa się w wydzielonym bloku. Średnio w co trzeciej sali (32,8%) nie ma możliwości podziału przestrzeni na część rekreacyjną i edukacyjną. Okazało się, że w 66,49% szkół nie ma świetlicy. Do najczęstszych sposobów zapewnienia opieki dzieciom w szkołach zaliczono: zajęcia pozalekcyjne, kółka zainteresowań, zajęcia sportowo-rekreacyjne prowadzone przez nauczycieli (27,8%) oraz dyżur nauczyciela (24,6%). 41% dyrektorów przyznało, że głównym problemem braku opieki w szkołach, w których nie funkcjonuje świetlica, jest brak środków finansowych. Dodatkowe trudności wynikają z braków lokalowych (29%). Co drugi dyrektor (52,68%) widział potrzebę utworzenia w jego szkole świetlicy. Badanie pokazało, że główne braki w wyposażeniu świetlic to: pomoce dydaktyczne, gry edukacyjne, sprzęt audiowizualny, meble. |
Deskryptory TESE: |
ankieta, opieka nad dzieckiem, wiek wstępowania do szkoły, szkoła, uczeń, dziecko, szkoła podstawowa |
TESE descriptors: |
questionnaire, childcare, school starting age, school, pupil, child, primary school |
Publikacje: |
- Kuratorium Oświaty w Rzeszowie. (2009). Informacja na temat stanu opieki świetlicowej w województwie podkarpackim w kontekście obniżenia wieku obowiązku szkolnego (stan w styczniu 2009). Pobrane z http://www.ko.rzeszow.pl/artykul.php?id=6142
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.