Obserwuj
Tytuł badania: |
Informacja o wynikach kontroli przeciwdziałania zjawiskom patologii w szkołach i placówkach oświatowych |
Instytucja: |
|
Data: |
10 września 2007 – 28 grudnia 2007 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Głównym celem badania była ocena działalności szkół, młodzieżowych ośrodków wychowawczych (MOW), młodzieżowych ośrodków socjoterapii (MOS), publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych (PPP-P) oraz organów prowadzących te jednostki w zakresie przeciwdziałania zjawiskom patologii wśród dzieci i młodzieży. W badaniu wzięło udział 55 jednostek z ośmiu województw: lubelskiego, małopolskiego, podlaskiego, mazowieckiego, śląskiego, warmińsko-mazurskiego, pomorskiego i wielkopolskiego. Przeprowadzone badanie dowiodło dobrej działalności szkół i placówek oświatowych oraz innych jednostek w zakresie przeciwdziałania zachowaniom o charakterze patologicznym. Pomimo tego stwierdzono także pewne nieprawidłowości (np. brak zdiagnozowania i oceny skali występujących zagrożeń na terenie szkoły, brak sporządzania indywidualnych programów terapeutycznych/resocjalizacyjnych w jednej z placówek objętych badaniem, diagnozowanie na podstawie niekompletnych dokumentów). Wykazano spadek zachowań patologicznych w badanych placówkach. Raport wieńczą rekomendacje dotyczące badanego tematu, skierowane do Ministerstwa Edukacji Narodowej. |
Deskryptory TESE: |
zachowania społeczne, zachowania, szkoła, bezpieczeństwo, placówka edukacyjna |
TESE descriptors: |
social behaviour, behaviour, school, safety, educational institution |
Publikacje: |
- Najwyższa Izba Kontroli. (2008). Informacja o wynikach kontroli przeciwdziałania zjawiskom patologii w szkołach i placówkach oświatowych. Pobrane z https://www.nik.gov.pl/kontrole/P/07/081/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.