Obserwuj
Tytuł badania: |
Informacja o wynikach kontroli kształcenia osób dorosłych na tle potrzeb rynku pracy |
Instytucja: |
|
Data: |
27 sierpnia 2008 – 29 grudnia 2008 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Głównym celem badania była ocena organizacji, jakości i efektów kształcenia zawodowego osób dorosłych w systemie oświaty publicznej, w tym uzupełniania i uzyskiwania kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych, na tle potrzeb rynku pracy. Badanie zrealizowano w Ministerstwie Edukacji Narodowej oraz w 40 publicznych placówkach kształcenia ustawicznego i praktycznego. Wyniki badania pozwalają twierdzić, że kontrola wykazała negatywną ocenę powiązania kształcenia zawodowego osób dorosłych, kształcących się w systemie oświaty publicznej, z realiami rynku pracy. Okazało się, że struktura kształconych zawodów nie pasuje do potrzeb rynku pracy. Doniesienie badawcze pokazuje niską skuteczność i efektywność zawodowego kształcenia szkolnego i pozaszkolnego osób dorosłych. Rekomendacje dotyczą uzupełnienia kształcenia edukacją na odległość oraz szkoleniami zawodowymi. |
Deskryptory TESE: |
edukacja, jakość kształcenia, praca, rynek pracy, zatrudnienie |
TESE descriptors: |
education, quality of education, labour, labour market, employment |
Publikacje: |
- Najwyższa Izba Kontroli. (2009). Informacja o wynikach kontroli kształcenia osób dorosłych na tle potrzeb rynku pracy. Pobrane z https://www.nik.gov.pl/kontrole/P/08/076/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.