Obserwuj
Tytuł badania: |
Raport ewaluacyjny. Edukacja dwujęzyczna w Polsce (język angielski) |
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Instytucja: |
|
Data: |
[2007] |
Badacz: |
A. Czura, A. Gapińska, Hanna Gozdawa-Gołębiowska, R. Majewska, David Marsh, Katarzyna Papaja, M. Roda, M. Urbaniak, E. Wróblewska, Marek Zając |
Abstrakt: |
Głównym celem badania edukacji dwujęzycznej było rozpoznanie modeli operacyjnych i zbadanie cech typowych dla tego typu nauczania. W badaniu wzięło udział 19 placówek oświatowych. Techniką badawczą były wywiady. Wyniki badania wskazały, że edukacja dwujęzyczna, stosowana w tych placówkach, jest oparta m.in. na wymiarze europejskim i ponadnarodowym. Okazało się, że placówki te zaangażowane są w edukacyjne projekty dotyczące kwestii wielokulturowości (np. Młodzież w działaniu, Socrates, Comenius). Badanie pokazało dobrą praktykę współpracy polskich szkół z zagranicznymi szkołami dwujęzycznymi oraz z organizacjami pozarządowymi. Nauczyciele w badanych szkołach odznaczali się wysokim poziomem motywacji do kształcenia ustawicznego swojego warsztatu nauczycielskiego. Do najczęściej nauczanych przedmiotów dwujęzycznych zalicza się: biologię, geografię, matematykę, fizykę, chemię, historię. Raport wieńczą zalecenia dotyczące usprawnienia dwóch obszarów: praktyki dydaktycznej i systemu edukacji. |
Deskryptory TESE: |
edukacja, ewaluacja, język, język nauczania, Polska, angielski |
TESE descriptors: |
education, evaluation, language, teaching language, Poland, English |
Publikacje: |
- Marsh, D. i in. (2008). Raport ewaluacyjny. Edukacja dwujęzyczna w Polsce (język angielski). Pobrane z http://www.ore.edu.pl/materialy-do-pobrania
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.