BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Raport końcowy. Ewaluacja modernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli
Projekt badawczy:
  • System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym, kompleksowym wspomaganiu szkół
pokaż badania
Typ badania: ewaluacyjne
Instytucja:
Data: 2013 – 2014
Badacz: Małgorzata Leszczyńska, Anna Matejczuk, Piotr Stronkowski, Agnieszka Szczurek
Abstrakt:

Celem badania była próba oceny zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli. W badaniu zastosowano indywidualne wywiady pogłębione eksploracyjne IDI z ekspertami oraz trzy wywiady focusowe FGI z trenerami i nauczycielami. Wywiady zrealizowano w Warszawie, Łodzi i Katowicach. Dodatkowo zastosowano metodologię studiów przypadku pięciu placówek (trzy szkoły podstawowe i dwa przedszkola). Raport zawiera też dane z części ilościowej (technika CATI/CAWI). CATI odbyło się wśród dyrektorów szkół i przedszkoli (N = 1 038), koordynatorów sieci współpracy (N = 200), nauczycieli uczestniczących w realizacji rocznych planów wspomagania (N = 507), koordynatorów/kierowników projektów powiatowych (N = 80), przedstawicieli kadry zarządzającej instytucji wsparcia szkół i nauczycieli (N = 200). CAWI zrealizowano z przeszkolonymi szkolnymi organizatorami rozwoju edukacji (odpowiedzi od 995 osób) oraz z przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego (N = ok. 2500 podmiotów). Na podstawie zgromadzonych informacji nowy model kompleksowego wspierania pracy szkoły w ramach ewaluacji oceniono pozytywnie, ponieważ główne jego założenia bazowały na koncentracji na szkole jako organizacji, kompleksowości i procesowości wsparcia, autonomii szkoły. Raport wieńczą rekomendacje na temat badanego aspektu.

Deskryptory TESE: ewaluacja, ewaluacja nauczycieli, ewaluacja systemu edukacji, nauczyciel, doskonalenie zawodowe nauczycieli
TESE descriptors: evaluation, evaluation of teachers, evaluation of the education system, teacher, in-service teacher training
Publikacje:
  • Stronkowski, P., Szczurek, A., Leszczyńska, M. i Matejczuk, A. (2014). Raport końcowy. Ewaluacja modernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli. Pobrane z http://www.ko.poznan.pl/?page=Badania_i_analizy
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"