Obserwuj
Tytuł badania: |
Badanie ewaluacyjne "Placówki doskonalenia nauczycieli, poradnie psychologiczno-pedagogiczne i biblioteki pedagogiczne we wspomaganiu rozwoju szkół". Raport końcowy |
Projekt badawczy: |
- System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym, kompleksowym wspomaganiu szkół
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Instytucja: |
|
Data: |
marzec 2015 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania ewaluacyjnego było pogłębienie wiedzy na temat sposobów i lokalnych uwarunkowań wspomagania doskonalenia nauczycieli i szkół. Badanie jakościowe polegało na analizie 10 studiów przypadków. Zastosowano desk research. Posłużono się techniką indywidualnych wywiadów pogłębionych IDI i zogniskowanych wywiadów grupowych FGI oraz diad. Dodatkowo zbadano analizę procesów. Posłużono się moderowaną dyskusją online. Zorganizowano panele ekspertów. Wyniki badania pokazały, że placówkom wspomagania brakuje szczegółowych wytycznych na temat nowych obowiązków od 2016 r. Okazało się, że organy prowadzące nie dostrzegają problemów wdrożeniowych od 2016 r. (jednostki mają pozostawioną całkowitą autonomię w tym względzie). Raport zawiera rekomendacje na temat przedmiotu badania, np.: dookreślenie nowych zadań placówek wspomagania, prowadzenie działań szkoleniowych, skierowanie działań informacyjnych do samorządów powiatowych i wojewódzkich. |
Deskryptory TESE: |
ewaluacja, doskonalenie zawodowe nauczycieli, zawód nauczyciela, nauczyciel, poradnia, poradnictwo psychologiczne, biblioteka, szkoła |
TESE descriptors: |
evaluation, in-service teacher training, teaching profession, teacher, guidance service, psychology service, library, school |
Publikacje: |
- Ośrodek Rozwoju Edukacji. (2015). Badanie ewaluacyjne "Placówki doskonalenia nauczycieli, poradnie psychologiczno-pedagogiczne i biblioteki pedagogiczne we wspomaganiu rozwoju szkół". Raport końcowy. Pobrane z http://www.ko.poznan.pl/?page=Badania_i_analizy
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.