Obserwuj
Tytuł badania: |
Raport z pilotażowej diagnozy potrzeb rozwojowych szkół |
Projekt badawczy: |
- System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym, kompleksowym wspomaganiu szkół
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Instytucja: |
|
Data: |
2 lutego 2011 – 22 marca 2011 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Przedmiotem badania były potrzeby rozwojowe szkół. Obrano dwa cele: opracowanie procedury diagnozy potrzeb rozwojowych stanowiącej element metodologii pracy doradczej ze szkołami oraz wsparcie szkół biorących udział w pilotażu w określeniu priorytetowych potrzeb rozwojowych i zaplanowaniu wynikających z nich działań. W ramach pilotażu zrealizowano m.in.: warsztat przygotowawczy, warsztaty rozwojowe, warsztat superwizyjny. Podczas badania dokonano analizy wewnętrznych dokumentów szkoły (np. strategii rozwoju szkoły). Ponadto przeprowadzono część ankietową z uczniami, rodzicami, nauczycielami. Dodatkowo zrealizowano ustrukturyzowane wywiady indywidualne. Wyniki badania pokazały jakość współpracy w gronie pedagogicznym, kwestie oceny i motywacji uczniowskich, aspekty diagnozy potrzeb szkoły na poziomie systemowym. Ewaluacja pilotażu odbyła się z wykorzystaniem arkusza obserwacji warsztatów za pomocą ankiety ewaluacyjnej, przy zastosowaniu techniki wywiadu telefonicznego. Wyniki kontroli pokazały: niejednakową gotowość dyrekcji i nauczycieli do działań rozwojowych, istotę kompetencji do kontrolowania pracy w grupach czy rolę diagnozy w działaniach rozwojowych. |
Deskryptory TESE: |
szkoła, edukacja, ewaluacja, dyrektor szkoły, współpraca |
TESE descriptors: |
school, education, evaluation, headteacher, cooperation |
Publikacje: |
- Ośrodek Rozwoju Edukacji. (2011). Raport z pilotażowej diagnozy potrzeb rozwojowych szkół. Pobrane z http://www.ko.poznan.pl/?page=Badania_i_analizy
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.