Abstrakt: |
Celem badania było uzyskanie wiedzy o zadaniach samokształceniowych, podejmowanych przez studentów kieleckiej WSP. Do zebrania materiału posłużono się metodą wywiadu. Analizę oparto na 300 kwestionariuszach wypełnionych przez studentów wszystkich kierunków kieleckiej szkoły. W wyniku przeprowadzonego badania wykazano, że wszyscy respondenci stawiali przed sobą realizację co najmniej jednego zadania nadrzędnego. Stwierdzono również, że prawie wszyscy badani realizowali przynajmniej dwa nowe zadania dalekie, a większość miała sprecyzowane takie zadania na przyszłość. Mniej badanych zamierzało podejmować zadania o charakterze prospołecznym. Pozytywnie przedstawiał się stan samodzielności badanych, którą doceniali i którą chcieli nadal zwiększać. Na podstawie udzielonych odpowiedzi okazało się ponadto, że samokształcenie prowadziło jedynie kilkadziesiąt osób. Jednocześnie wykazano, że w rozumieniu 213 studentów „samokształcenie” to przede wszystkim samodzielne zdobywanie wiedzy w celu wykorzystywania jej w praktyce. |