BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zadania „rozrywające” w testach na przykładzie zadań maturalnych z matematyki
Instytucja:
Data: 2006
Badacz: Henryk Dąbrowski, Ewa Stożek
Abstrakt:

Celem badania był opis cech charakterystycznych "zadań rozrywających" oraz określenie ich parametrów. Badaniu poddano arkusz II z matematyki z roku 2005 i 2006 oraz wyniki uczniów na egzaminie maturalnym z tych samych lat (łącznie około 6 tys. zdających). Badacze dokonali analizy danych empirycznych z egzaminu maturalnego z matematyki w 2005 i 2006 roku i wyodrębnili silnie różnicujące zadania, które niejako "rozrywają" populację zdających na dwie grupy. Na podstawie analizy stwierdzono, że egzamin z roku 2006 był dla uczniów trudniejszy niż w roku 2005. Podano także przykłady zadań oraz rozkłady wyników w poszczególnych latach.
 

Deskryptory TESE: matematyka, egzamin, szkoła średnia, test standaryzowany, ćwiczenie
TESE descriptors: mathematics, examination, secondary school, standardised test, exercise
Publikacje:
  • Stożek, E. i Dąbrowski, H. (2006). Zadania "rozrywające" w testach na przykładzie zadań maturalnych z matematyki. Pobrane z http://www.komisja.pl/pobierz/badania/E.Stozek_H.Dabrowski_2006.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"