Obserwuj
Tytuł badania: |
Zadania „rozrywające” w testach na przykładzie zadań maturalnych z matematyki |
Instytucja: |
|
Data: |
2006 |
Badacz: |
Henryk Dąbrowski, Ewa Stożek |
Abstrakt: |
Celem badania był opis cech charakterystycznych "zadań rozrywających" oraz określenie ich parametrów. Badaniu poddano arkusz II z matematyki z roku 2005 i 2006 oraz wyniki uczniów na egzaminie maturalnym z tych samych lat (łącznie około 6 tys. zdających). Badacze dokonali analizy danych empirycznych z egzaminu maturalnego z matematyki w 2005 i 2006 roku i wyodrębnili silnie różnicujące zadania, które niejako "rozrywają" populację zdających na dwie grupy. Na podstawie analizy stwierdzono, że egzamin z roku 2006 był dla uczniów trudniejszy niż w roku 2005. Podano także przykłady zadań oraz rozkłady wyników w poszczególnych latach.
|
Deskryptory TESE: |
matematyka, egzamin, szkoła średnia, test standaryzowany, ćwiczenie |
TESE descriptors: |
mathematics, examination, secondary school, standardised test, exercise |
Publikacje: |
- Stożek, E. i Dąbrowski, H. (2006). Zadania "rozrywające" w testach na przykładzie zadań maturalnych z matematyki. Pobrane z http://www.komisja.pl/pobierz/badania/E.Stozek_H.Dabrowski_2006.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.