BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: E-learning w nauczaniu rachunkowości
Instytucja:
Data: 2010 – 2011
Badacz: Joanna Krasodomska
Abstrakt:

Celem badania była analiza postaw studentów wobec zajęć prowadzonych metodą e-learningową (TIK). Badanie przeprowadzono wśród studentów różnych kierunków Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, uczestniczących w zajęciach (ćwiczeniach i wykładach) prowadzonych w systemie blended learning z przedmiotów: rachunkowość międzynarodowa oraz rachunkowość bankowa. Badana grupa liczyła 212 osób (160 kobiet i 52 mężczyzn). W badaniu wykorzystano kwestionariusz ankiety. Respondenci udzielali odpowiedzi na pytania o ich oczekiwania wobec e-learningu na uczelni, korzyści oraz wady takiego systemu nauczania. Wyniki badania pokazały m.in. pozytywne nastawienie studentów do e-learningu, bezpośrednie przełożenie uczestnictwa w zajęciach e-learningowych na bardzo dobrą lub dobrą ocenę zajęć, zauważalne przez studentów korzyści systemu e-zajęć (oszczędność czasu oraz pieniędzy, możliwość nauki w dowolnym miejscu i czasie).

Deskryptory TESE: e-kształcenie, student, matematyka, nauki ścisłe, Internet, nauczanie na odległość, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: e-learning, student, mathematics, natural sciences, Internet, distance learning, ICT
Publikacje:
  • Krasodomska, J. (2012). E-learning w nauczaniu rachunkowości – wyniki badań ankietowych. e-mentor, 1, 48-52.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"