Obserwuj
Tytuł badania: |
E-learning w nauczaniu rachunkowości |
Instytucja: |
|
Data: |
2010 – 2011 |
Badacz: |
Joanna Krasodomska |
Abstrakt: |
Celem badania była analiza postaw studentów wobec zajęć prowadzonych metodą e-learningową (TIK). Badanie przeprowadzono wśród studentów różnych kierunków Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, uczestniczących w zajęciach (ćwiczeniach i wykładach) prowadzonych w systemie blended learning z przedmiotów: rachunkowość międzynarodowa oraz rachunkowość bankowa. Badana grupa liczyła 212 osób (160 kobiet i 52 mężczyzn). W badaniu wykorzystano kwestionariusz ankiety. Respondenci udzielali odpowiedzi na pytania o ich oczekiwania wobec e-learningu na uczelni, korzyści oraz wady takiego systemu nauczania. Wyniki badania pokazały m.in. pozytywne nastawienie studentów do e-learningu, bezpośrednie przełożenie uczestnictwa w zajęciach e-learningowych na bardzo dobrą lub dobrą ocenę zajęć, zauważalne przez studentów korzyści systemu e-zajęć (oszczędność czasu oraz pieniędzy, możliwość nauki w dowolnym miejscu i czasie). |
Deskryptory TESE: |
e-kształcenie, student, matematyka, nauki ścisłe, Internet, nauczanie na odległość, technologia informacyjno-komunikacyjna |
TESE descriptors: |
e-learning, student, mathematics, natural sciences, Internet, distance learning, ICT |
Publikacje: |
- Krasodomska, J. (2012). E-learning w nauczaniu rachunkowości – wyniki badań ankietowych. e-mentor, 1, 48-52.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.