BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: E-learning na uczelniach publicznych i niepublicznych: perspektywa studentów wybranych kierunków ekonomicznych
Instytucja:
Data: [2014]
Badacz: Marcin Komańda
Abstrakt:

W badaniu posłużono się metodą ankietową. Analizie poddano 133 kwestionariusze, zebrane wśród studentów z czterech uczelni wyższych w województwie śląskim – dwóch publicznych (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Politechnika Śląska w Gliwicach) i dwóch niepublicznych (Wyższa Szkoła Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach, Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. Karola Goduli w Chorzowie). Respondenci studiowali na studiach pierwszego i drugiego stopnia na kierunkach: zarządzanie i logistyka. 7,5% wszystkich badanych uczestniczyło w pełnych zajęciach e-learningowych, 38,5% w części przedmiotu nauczanej tą metodą, 25,5% otrzymywało w ten sposób dodatkowe materiały, a 28,5% nigdy nie brało udziału w tego typu zajęciach. Do zalet e-learningu respondenci zaliczyli m.in. brak konieczności dojazdu do uczelni (30,44% studentów z uczelni publicznej i 43,75% z niepublicznej), zarządzanie czasem (odpowiednio: 21,74% i 29,69%), samodzielność pracy (0% i 4,69%), indywidualny rozwój (10,14% i 3,12%). Najczęściej wskazywaną wadą tego typu kształcenia był brak fizycznego kontaktu z nauczycielem, wymieniany przez 40,58% studentów z uczelni publicznej i 51,56% z niepublicznej. W dalszej kolejności skarżono się na brak integracji z innymi studentami (odpowiednio: 8,69% i 1,56%), brak kontroli nauczyciela nad procesem przyswajania wiedzy przez studenta (4,35% i 4,69%), brak skuteczności zajęć (7,25% i 1,56%). Łącznie 52 studentów zgodziło się, że e-learning jest przydatną formą prowadzenia zajęć na kierunku ekonomicznym. 43 respondentów było gotowych uznać tę formę kształcenia za dobrą, ale pod pewnymi warunkami.

Deskryptory TESE: e-kształcenie, ekonomia, nauczanie na odległość, szkolnictwo publiczne, szkolnictwo prywatne
TESE descriptors: e-learning, economics, distance learning, public education, private education
Publikacje:
  • Komańda, M. (2014). E-learning na uczelniach publicznych i niepublicznych: perspektywa studentów wybranych kierunków ekonomicznych. e-mentor 5, 33-38.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"