Abstrakt: |
Celem badań była identyfikacja stopnia realizacji założeń Strategii Lizbońskiej przez polski system szkolnictwa wyższego. Badanie było próbą odpowiedzi na pytanie, na ile polskie szkolnictwo jest w stanie odpowiedzieć na wyzwania Strategii Lizbońskiej. Na podstawie dostępnych źródeł (dokumenty Strategii Lizbońskiej i Procesu Bolońskiego, dane statystyczne, materiały źródłowe, wywiady z ekspertami, badania ankietowe, literatura przedmiotu) zbadano kilka podstawowych kwestii: jakie wyzwania stają przed społeczeństwem i gospodarką polską na początku XXI wieku, po przystąpieniu do Unii Europejskiej; jakie działania zostały podjęte, aby tym wyzwaniom sprostać; jaką rolę w procesie budowy społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy przypisano w Polsce szkolnictwu wyższemu; w jakim stopniu sposób wdrażania Procesu Bolońskiego w Polsce przyczynił się do zmian w polskich szkołach wyższych z punktu widzenia możliwości kształtowania nowego typu społeczeństwa i gospodarki (tj. realizacji Strategii Lizbońskiej).
|