BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Polonista wobec potrzeby "czytania" tekstów kultury popularnej w gimnazjum
Instytucja:
Data: kwiecień 2006 – maj 2006
Badacz: Danuta Łazarska
Abstrakt:

Celem badania była analiza wykorzystywania tekstów kultury popularnej na lekcjach języka polskiego w gimnazjum. Badanie przeprowadzono wśród 63 nauczycieli polonistów uczących w gimnazjach w Małopolsce. Pytania badawcze dotyczyły rodzaju tekstów kultury popularnej wykorzystywanych na lekcjach języka polskiego, sposobu ich analizy, odbioru przez uczniów, oceny lekcji z użyciem elementów kultury popularnej. Wyniki badania pozwoliły na sporządzenie listy tekstów kultury popularnej najchętniej wykorzystywanych podczas zajęć z języka polskiego: teksty prasowe, filmy, reklama (telewizyjna, prasowa i radiowa), muzyka popularna, komiks, programy telewizyjne, audycje radiowe, internet.

Deskryptory TESE: czytanie, polski, gimnazjum, kultura, edukacja artystyczna, edukacja medialna, edukacja muzyczna
TESE descriptors: reading, Polish, lower secondary, culture, art education, media education, music education
Publikacje:
  • Łazarska, D. (2008). Polonista wobec potrzeby "czytania" tekstów kultury popularnej w gimnazjum. W: B. Myrdzik, L. Tymiakina (red.), Teksty kultury w szkole (s. 275-287). Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"