Obserwuj
Tytuł badania: |
Plany edukacyjne uczniów szkół średnich i studentów |
Instytucja: |
|
Data: |
12 kwietnia 2005 – 14 kwietnia 2005 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Badanie miało na celu określenie: planów edukacyjnych respondentów (czy mają zamiar podjąć studia na uczelni wyższej, na jakim kierunku, w jakim trybie) oraz ustalenie najpopularniejszych źródeł informacji o szkołach wyższych, określenie cech uczelni, które brane są pod uwagę przez respondentów przy wyborze studiów, wpływu preferowanego rodzaju uczelni wyższej (uczelnia publiczna vs. uczelnia niepubliczna) na deklaracje respondentów. Badaną populację stanowiła grupa 1911 internautów w wieku 18-21 lat. Badanie przeprowadzono wśród uczniów i studentów na witrynach internetowych, korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI; ankiety wyświetlały się losowo. Wyniki badania potwierdziły, że czterech na pięciu respondentów zamierzało kontynuować naukę na studiach wyższych (75% osób chciało być studentem uczelni publicznej). Co piąty badany nie potrafił sprecyzować swoich planów edukacyjnych. Wśród internautów (objętych badaniem) trzy czwarte chciało podjąć naukę na studiach w trybie dziennym. Okazało się, że głównym źródłem informacji o uczelniach wyższych był internet (79%). Wśród najbardziej istotnych czynników, które miały wpływ na wybór studiów były: prestiż danej uczelni, interesujące i rozwojowe kierunki studiów, możliwości znalezienia pracy.
|
Deskryptory TESE: |
szkoła średnia, szkoła wyższa, student, przejście ze szkoły średniej do wyższej, wybór studiów |
TESE descriptors: |
secondary school, higher education, student, transition from upper secondary to higher education, choice of studies |
Publikacje: |
- Plany edukacyjne uczniów szkół średnich i studentów. Raport z badania przeprowadzonego w dniach 12.04 – 14.04.2005. (2005). Pobrane z http://pliki.gemius.pl/Raporty/2005/Gemius%20SA_Plany_edukacyjne_absolwentow.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.