Tytuł badania: |
Muzyka i ruch z muzyką w kształceniu pedagogów specjalnych |
Instytucja: |
|
Data: |
[1991] |
Badacz: |
Andrzej Stadnicki |
Abstrakt: |
Badanie zrealizowano w ramach RPBP III.32; dotyczyło ono przygotowania nauczycieli do realizacji przedmiotu muzyka w szkołach specjalnych dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. W wyniku badania okazało się, że stopień tego przygotowania jest niezadowalający. Autorzy badania sformułowali następujące postulaty zmian: wprowadzenie sprawdzianu predyspozycji muzycznych dla kandydatów na studia z pedagogiki specjalnej; rozszerzenie cyklu kształcenia muzycznego na studiach dziennych pedagogiki specjalnej; utworzenie na studiach z pedagogiki specjalnej kierunku „nauczanie muzyki”; zwiększenie liczby godzin zajęć muzycznych na studiach zaocznych z pedagogiki specjalnej; zorganizowanie studiów podyplomowych z zakresu muzyki dla czynnych zawodowo nauczycieli specjalnych; wprowadzenie obowiązku stałego dokształcania nauczycieli uczących muzyki w szkołach specjalnych, nieposiadających odpowiedniego przygotowania; utworzenie punktu konsultacyjnego dla nauczycieli muzyki w szkołach specjalnych; dostarczenie nauczycielom specjalnym odpowiednich materiałów muzycznych i gotowych pomocy dydaktycznych. |
Deskryptory TESE: |
muzyka, nauczyciel kształcenia specjalnego, kształcenie i szkolenie zawodowe, kompetencje, kształcenie specjalne |
TESE descriptors: |
music, SEN teacher, vocational education and training, competence, special needs education |
Publikacje: |
- Stadnicki, A. (1991). Muzyka i ruch z muzyką w kształceniu pedagogów specjalnych. Szkoła Specjalna, 1, 40-44.
|