BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Trudności związane z liczbą mnogą w nauce języka angielskiego jako języka drugiego
Data: [1994] – [1995]
Badacz: Ewa Jakubowska
Abstrakt:

Celem było zbadanie problemów, jakie stwarza liczba mnoga w języku angielskim Polakom uczącym się tego języka. Badaniem objęto 30 osób uczących się języka angielskiego na poziomie zaawansowanym – studentów pierwszego roku filologii angielskiej Uniwersytetu Śląskiego. Poproszono ich o przetłumaczenie na język angielski zdań zawierających rzeczowniki, których określenie kategorii liczby może sprawiać kłopoty. Polskie zdania sformułowano w taki sposób, aby badani musieli w tłumaczeniu użyć rzeczowników angielskich w innej liczbie. Po zakończeniu testu studentom zadano pytanie, czy liczba mnoga sprawia im jakieś kłopoty; badani zaznaczali odpowiedzi na skali Likerta. Test przyniósł następujące wyniki: 44,73% poprawnych odpowiedzi, 43,6% błędnych, 11,65% – brak odpowiedzi. Choć liczba błędów była dość duża, wyniki samooceny studentów sprawiały wrażenie, że badani są nieświadomi istniejącego problemu – 53,3% odpowiedziało, że liczba mnoga sprawia im trochę problemów, 16,6% udzieliło odpowiedzi „niedużo”, 3,3% – „dużo”.

Deskryptory TESE: angielski, nauczanie języka, nauczanie języków obcych, gramatyka, kompetencje językowe, student, trudności w nauce
TESE descriptors: English, language teaching, foreign language teaching, grammar, language skills, student, learning difficulty
Publikacje:
  • Jakubowska, E. (1995). Trudności związane z liczbą mnogą w nauce języka angielskiego jako języka drugiego. Języki Obce w Szkole: czasopismo dla nauczycieli, 2, 118-122.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"