Abstrakt: |
Badanie przeprowadzono w celu odpowiedzi na następujące pytania: 1) Które z wyszczególnionych w badaniu problemów studenci postrzegają jako najbardziej/najmniej znaczące w procesie pisania pracy dyplomowej? 2) Czy istnieje związek pomiędzy trybem studiów (stacjonarne / niestacjonarne) a poziomem trudności związanych z pisaniem pracy dyplomowej? Jeśli tak, jaka jest jego siła? Czy istnieje związek pomiędzy trybem studiów (stacjonarne / niestacjonarne) a rodzajem napotykanych trudności w pisaniu pracy dyplomowej? Jeśli tak, jaka jest jego siła? Do zebrania materiału badawczego posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankiety. Badaniem objęto 40 studentów stacjonarnych (grupa A) oraz 40 niestacjonarnych (grupa B) trzeciego roku filologii angielskiej, uczących się na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że największą trudność w przygotowaniu pracy dyplomowej badanym studentom sprawiało systematyczne pisanie poszczególnych rozdziałów, z kolej najmniejszą – wybór dziedziny. Okazało się, że w obu grupach obowiązywała inna hierarchia problemów, z jakimi spotykali się ankietowani w trakcie pisania pracy dyplomowej. Zgodnie z uzyskanym materiałem wykazano istnienie zależności między trybem studiów a czterema problemami: wyborem dziedziny, wyborem tematu i sformułowaniem tytułu, ustaleniem harmonogramu pracy oraz wyborem i pozyskaniem źródeł. Ponadto na podstawie wartości współczynnika V Cramera uzyskane zależności określono jako umiarkowane oraz słabe. |