BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Trudności związane z procesem planowania i pisania pracy dyplomowej – wyniki i analiza badania ankietowego
Instytucja:
Data: czerwiec 2010 – maj 2011
Badacz: Anna Jantarska
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu odpowiedzi na następujące pytania: 1) Które z wyszczególnionych w badaniu problemów studenci postrzegają jako najbardziej/najmniej znaczące w procesie pisania pracy dyplomowej? 2) Czy istnieje związek pomiędzy trybem studiów (stacjonarne / niestacjonarne) a poziomem trudności związanych z pisaniem pracy dyplomowej? Jeśli tak, jaka jest jego siła? Czy istnieje związek pomiędzy trybem studiów (stacjonarne / niestacjonarne) a rodzajem napotykanych trudności w pisaniu pracy dyplomowej? Jeśli tak, jaka jest jego siła? Do zebrania materiału badawczego posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankiety. Badaniem objęto 40 studentów stacjonarnych (grupa A) oraz 40 niestacjonarnych (grupa B) trzeciego roku filologii angielskiej, uczących się na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że największą trudność w przygotowaniu pracy dyplomowej badanym studentom sprawiało systematyczne pisanie poszczególnych rozdziałów, z kolej najmniejszą – wybór dziedziny. Okazało się, że w obu grupach obowiązywała inna hierarchia problemów, z jakimi spotykali się ankietowani w trakcie pisania pracy dyplomowej. Zgodnie z uzyskanym materiałem wykazano istnienie zależności między trybem studiów a czterema problemami: wyborem dziedziny, wyborem tematu i sformułowaniem tytułu, ustaleniem harmonogramu pracy oraz wyborem i pozyskaniem źródeł. Ponadto na podstawie wartości współczynnika V Cramera uzyskane zależności określono jako umiarkowane oraz słabe.

Deskryptory TESE: dyplom ukończenia studiów wyższych, pisanie, student, egzamin końcowy, studia wyższe, umiejętności pisania
TESE descriptors: higher education diploma, writing, student, final examination, higher education course, written skills
Publikacje:
  • Jantarska, A. (2011). Trudności związane z procesem planowania i pisania pracy dyplomowej – wyniki i analiza badania ankietowego. Linguodidactica, 15, 63-73.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"