Obserwuj
Tytuł badania: |
Krew ratuje życie |
Projekt badawczy: |
|
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Instytucja: |
|
Data: |
19 października 2007 – 8 listopada 2007 |
Badacz: |
Joanna Depta-Ładak, Władysław Kubiak |
Abstrakt: |
Celem badania było porównanie wiedzy uczniów na temat krwiodawstwa przed i po projekcie promującym oddawanie krwi. Ankieta wstępna (w formie pytań obejmujących zasady oddawania krwi) została przeprowadzona wśród 103 uczniów klasy trzeciej i czwartej Zespołu Szkół Budowlanych w Raciborzu. Wyniki ankiety potwierdziły ogólnikową i podstawową wiedzę młodzieży z zakresu krwiodawstwa, w wyniku czego zorganizowano konkurs plastyczny i sesję popularnonaukową Krew ratuje życie. Badanie ewaluacyjne za pomocą ankiety przeprowadzono na zakończenie projektu. Badaniem objęci zostali ci sami uczniowie (104 osoby), którzy wypełniali ankietę wstępną. Wyniki badania ewaluacyjnego wskazały na wzrost wiedzy uczniów. Zgodnie ze zgromadzonym materiałem respondenci udzielali prawidłowych odpowiedzi znacznie częściej niż przed przeprowadzonym projektem (lepsze wyniki uzyskano m.in. w przypadku pytania o częstotliwość oddawania krwi przez kobiety i mężczyzn, a także ilość jednorazowo pobieranej krwi od honorowego dawcy). |
Deskryptory TESE: |
edukacja zdrowotna, szkoła podstawowa, zajęcia pozaszkolne, zachowania społeczne, wychowanie obywatelskie |
TESE descriptors: |
health education, primary school, out-of-school-hours provision, social behaviour, civics |
Publikacje: |
- Depta-Ładak, J. i Kubiak, W. (2008). Krew ratuje życie. W: K. Sujak-Lesz, L. Ryk, A. Krajna (red.), Jarmark pomysłów dydaktycznych : Notatnik nauczycieli nie tylko przedmiotów przyrodniczych (s. 10-11). Pobrane z http://www.cen.uni.wroc.pl/Pliki/4.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.