|
|
Tytuł badania: | Badania praktycznej nauki zawodu realizowanej przez małopolskich przedsiębiorców |
Typ badania: | cykliczne |
Instytucja: | |
Data: | 2009 |
Badacz: | Katarzyna Antończak, Małgorzata Bednarek, Adam Biernat, Agata Chrześcijanek, Elżbieta Drogosz-Zabłocka |
Abstrakt: |
Badanie podzielono na dwa etapy: badanie przedsiębiorców oraz badanie kierowników praktycznej nauki zawodu. Celem pierwszego etapu badania było poznanie opinii pracodawców w zakresie praktycznej nauki zawodu. Badaniem ilościowym CATI (wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo) objęto 802 przedsiębiorstwa. Respondentami byli właściciele firm lub inne osoby odpowiedzialne za sprawy kadrowe. Drugi etap badań miał na celu poznanie opinii kierowników kształcenia praktycznego na temat współpracy z przedsiębiorcami w zakresie praktycznej nauki zawodu. W sześciu wywiadach FGI (zogniskowany wywiad grupowy), przeprowadzonych kolejno w Nowym Targu, Nowym Sączu, Tarnowie, Oświęcimiu oraz dwukrotnie w Krakowie, każdorazowo uczestniczyło 8-10 osób.
|
Deskryptory TESE: | uczeń, kształcenie i szkolenie zawodowe, pracodawca, szkolenie praktyczne, kształcenie techniczne, kwalifikacje zawodowe |
TESE descriptors: | pupil, vocational education and training, employer, practical training, technical education, vocational qualification |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.