Tytuł badania: |
Kwestionariusz postaw Baumgartnera i Jacksona do badania postaw uczniów wobec lekcji wychowania fizycznego. Przykład skali różnicowania znaczeniowego |
Instytucja: |
|
Data: |
1992 – 1993 |
Badacz: |
Maria Brudnik |
Abstrakt: |
Celem badania była weryfikacja kwestionariusza postaw Baugmartnera i Jacksona. Kwestionariusz ten pozwala na weryfikację postaw uczniów wobec konkretnej jednostki lekcyjnej podczas lekcji wychowania fizycznego. Kwestionariusz umożliwia poznanie opinii uczniów o danym typie lekcji wychowania fizycznego i o rozwiązaniach metodycznych zastosowanych przez nauczyciela WF-u. W kwestionariuszu tym, dostosowanym do warunków polskich, znajdują się cztery skale charakteryzujące wymiary wartościowania i nasilenia oraz trzy skale wchodzące w skład wymiaru aktywności. W badaniu wzięły udział 542 osoby w wieku 15 lat z 34 szkół podstawowych w Krakowie. Wyniki weryfikacji wykazały, że adaptacja kwestionariusza postaw wymaga dalszego opracowania i dokładniejszego przystosowania kulturowego. |
Deskryptory TESE: |
wychowanie fizyczne, postawa, ocena uczących się, ocena nauczycieli, metodyka, metoda nauczania |
TESE descriptors: |
physical education, attitude, evaluation of students, evaluation of teachers, learning theory, teaching method |
Publikacje: |
- Brudnik, M. (1994). Kwestionariusz postaw Baumgartnera i Jacksona do badania postaw uczniów wobec lekcji wychowania fizycznego. Przykład skali różnicowania znaczeniowego. Wychowanie Fizyczne i Sport, 3, 57-67.
|