BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Kwestionariusz postaw Baumgartnera i Jacksona do badania postaw uczniów wobec lekcji wychowania fizycznego. Przykład skali różnicowania znaczeniowego
Instytucja:
Data: 1992 – 1993
Badacz: Maria Brudnik
Abstrakt:

Celem badania była weryfikacja kwestionariusza postaw Baugmartnera i Jacksona. Kwestionariusz ten pozwala na weryfikację postaw uczniów wobec konkretnej jednostki lekcyjnej podczas lekcji wychowania fizycznego. Kwestionariusz umożliwia poznanie opinii uczniów o danym typie lekcji wychowania fizycznego i o rozwiązaniach metodycznych zastosowanych przez nauczyciela WF-u. W kwestionariuszu tym, dostosowanym do warunków polskich, znajdują się cztery skale charakteryzujące wymiary wartościowania i nasilenia oraz trzy skale wchodzące w skład wymiaru aktywności. W badaniu wzięły udział 542 osoby w wieku 15 lat z 34 szkół podstawowych w Krakowie. Wyniki weryfikacji wykazały, że adaptacja kwestionariusza postaw wymaga dalszego opracowania i dokładniejszego przystosowania kulturowego.

Deskryptory TESE: wychowanie fizyczne, postawa, ocena uczących się, ocena nauczycieli, metodyka, metoda nauczania
TESE descriptors: physical education, attitude, evaluation of students, evaluation of teachers, learning theory, teaching method
Publikacje:
  • Brudnik, M. (1994). Kwestionariusz postaw Baumgartnera i Jacksona do badania postaw uczniów wobec lekcji wychowania fizycznego. Przykład skali różnicowania znaczeniowego. Wychowanie Fizyczne i Sport, 3, 57-67.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"