BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zarządzanie talentami jako sposób rozwoju kadry
Instytucja:
Data: luty 2010
Badacz: Edyta Kłosiewicz
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu odpowiedzi na następujące pytania: Czy studenci odczuwają potrzebę rozwoju? Czy studenci uczestniczą w programach studenckich organizowanych w ramach polityki zarządzania talentami? Co zniechęca studentów do brania udziału w tego typu programach? Co powinny zrobić organizacje, aby przyciągnąć i zatrzymać talenty? Do zebrania materiału badawczego posłużono się techniką ankiety. Próba liczyła 242 studentów różnych kierunków (np. informatyki, zarządzania informacją) z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że 86% osób odczuwało potrzebę rozwoju. Jednocześnie wykazano, że tylko 13% respondentów wzięło udział w programach studenckich. Okazało się, że do czynników zniechęcających do udziału w programach należały m.in.: rutynowy charakter pracy, np. kserowanie (25%), trudności w pogodzeniu zajęć na uczelni z pracą (21%), brak wynagrodzenia za wykonywaną pracę (19%), a także niewystarczająca ilość informacji na temat programów (10%). Ustalono również, że przy wyborze programu studenckiej konkretnej organizacji decydującymi czynnikami były możliwość zdobycia doświadczenia (39%) oraz szansa na rozwój (25%). W dalszej kolejności wskazywano również możliwość późniejszego zatrudnienia i renomę firmy (17%).

Deskryptory TESE: zarządzanie, zarządzanie wiedzą, start zawodowy absolwentów, dostosowanie do potrzeb rynku pracy, uzdolniony uczeń, student, samokształcenie, postawa
TESE descriptors: management, knowledge management, transition from school to work, employability, gifted pupil, student, self-instruction, attitude
Publikacje:
  • Kłosiewicz, E. (2010). Programy rozwojowe realizowane w ramach polityki zarządzania talentami w organizacji jako sposób na pozyskanie utalentowanych absolwentów. E-mentor, 3. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/35/id/752#oautorze
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"