Obserwuj
Tytuł badania: |
Zarządzanie talentami jako sposób rozwoju kadry |
Instytucja: |
|
Data: |
luty 2010 |
Badacz: |
Edyta Kłosiewicz |
Abstrakt: |
Badanie przeprowadzono w celu odpowiedzi na następujące pytania: Czy studenci odczuwają potrzebę rozwoju? Czy studenci uczestniczą w programach studenckich organizowanych w ramach polityki zarządzania talentami? Co zniechęca studentów do brania udziału w tego typu programach? Co powinny zrobić organizacje, aby przyciągnąć i zatrzymać talenty? Do zebrania materiału badawczego posłużono się techniką ankiety. Próba liczyła 242 studentów różnych kierunków (np. informatyki, zarządzania informacją) z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że 86% osób odczuwało potrzebę rozwoju. Jednocześnie wykazano, że tylko 13% respondentów wzięło udział w programach studenckich. Okazało się, że do czynników zniechęcających do udziału w programach należały m.in.: rutynowy charakter pracy, np. kserowanie (25%), trudności w pogodzeniu zajęć na uczelni z pracą (21%), brak wynagrodzenia za wykonywaną pracę (19%), a także niewystarczająca ilość informacji na temat programów (10%). Ustalono również, że przy wyborze programu studenckiej konkretnej organizacji decydującymi czynnikami były możliwość zdobycia doświadczenia (39%) oraz szansa na rozwój (25%). W dalszej kolejności wskazywano również możliwość późniejszego zatrudnienia i renomę firmy (17%). |
Deskryptory TESE: |
zarządzanie, zarządzanie wiedzą, start zawodowy absolwentów, dostosowanie do potrzeb rynku pracy, uzdolniony uczeń, student, samokształcenie, postawa |
TESE descriptors: |
management, knowledge management, transition from school to work, employability, gifted pupil, student, self-instruction, attitude |
Publikacje: |
- Kłosiewicz, E. (2010). Programy rozwojowe realizowane w ramach polityki zarządzania talentami w organizacji jako sposób na pozyskanie utalentowanych absolwentów. E-mentor, 3. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/35/id/752#oautorze
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.