BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zarządzanie w ustawicznej edukacji
Instytucja:
Data: 2003 – 2005
Badacz: Henryk Bednarczyk, Tadeusz Gawlik, Anatoli Glazunov, Bogusław Gulski, Władysław Kobyliński, Anna Kruk, Stefan Kwiatkowski, Andrzej Różański, Jarosław Sitek, Krzysztof Spalik, Jadwiga Wicińska, Mirosław Żurek
Abstrakt:

Celem badania, przeprowadzonego w ramach projektu Efektywność modeli systemów zarządzania w ustawicznej edukacji zawodowej, było ustalenie standardów mogących stanowić bazę systemu zarządzania zawodowej edukacji ustawicznej, spełniającej wymogi zarówno kadry nauczycielskiej, zarządzającej, uczniów, jak i lokalnego rynku pracy. Do zebrania materiału wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego (technika ankiety i badania dokumentów). Kwestionariusz ankiety Wdrażanie systemów zarządzania jakością w instytucjach zajmujących się ustawicznym kształceniem zawodowym skierowano do 91 instytucji kształcenia ustawicznego, a konkretnie do kierowników lub osób odpowiedzialnych w danej instytucji za zarządzanie procesem kształcenia zawodowego. Badania przeprowadzono w: ośmiu instytutach naukowo-badawczych, uczelniach wyższych lub stowarzyszeniach oświatowych, 10 centrach kształcenia ustawicznego, 10 centrach kształcenia praktycznego, 13 zakładach doskonalenia zawodowego, 20 niepublicznych instytucjach szkoleniowych, 27 zespołach szkół zawodowych, trzech ośrodkach doskonalenia nauczycieli. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące: sylwetki menedżera instytucji kształcenia zawodowego; sposobów i technik prowadzenia przez niego polityki zarządzania; podnoszenia kwalifikacji zawodowych z zakresu zarządzania; trudności we wprowadzaniu systemów zarządzania jakością w placówce kształcenia ustawicznego; efektywności wdrażania systemów jakości; propozycji udoskonalania procesu zarządzania edukacją ustawiczną w Polsce.

Deskryptory TESE: zarządzanie, zarządzanie szkołą, ustawiczne doskonalenie zawodowe, kształcenie i szkolenie zawodowe, związek między szkoleniem a zatrudnieniem, rynek pracy
TESE descriptors: management, school management, continuing professional development, vocational education and training, training-employment relation, labour market
Publikacje:
  • Bednarczyk, H. (red.). (2005). Podstawy teoretyczne i modele systemów zarządzania w ustawicznej edukacji zawodowej. Radom: Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"