Abstrakt: |
W badaniu uczestniczyło 15 szkół dobranych celowo. Pracowało w nich 871 nauczycieli, a uczyło 13 944 uczniów. Tylko 80 badanych nauczycieli było przygotowanych do prowadzenia zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem komputerów. Do prowadzenia lekcji z podstaw informatyki było przygotowanych 3,9% respondentów, ale w niektórych placówkach nie było ani jednego nauczyciela z takim przygotowaniem. Średnio na jedną szkołę przypadało 15 mikrokomputerów. Na podstawie wyników badania stwierdzono, że niewystarczające jest przygotowanie nauczycieli do pracy z komputerami podczas lekcji, powinien zatem zostać opracowany system kształcenia, dokształcania i doskonalenia nauczycieli w zakresie techniki komputerowej. Ponadto zauważono różnorodność, jeśli chodzi o wyposażenie sprzętowe szkół. Z kolei główne problemy w realizacji programu edukacji komputerowej są wynikiem braku wysokiej jakości oprogramowania. |