Tytuł badania: |
Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze. O praktykach czytania literatury w szkole |
Projekt badawczy: |
|
Instytucja: |
|
Data: |
2006 – 2008 |
Badacz: |
Małgorzata Gaweł, Anna Janus-Sitarz, Paulina Pstruś, Kamila Ryba, Marzena Zielińska |
Abstrakt: |
Badanie miało na celu analizę stanu czytelnictwa wśród nauczycieli polonistów i uczniów gimnazjum. Badanie na temat czytelnictwa uczniów i nauczycieli polonistów prowadzono w ramach projektu Katedry Polonistycznej Edukacji Nauczycieli na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego Polonista w szkole. Przygotowanie polonistów do pracy w zawodzie nauczyciela w nowych uwarunkowaniach społecznych i edukacyjnych po reformie szkolnictwa. Projekt realizowano w 19 miejscowościach Małopolski, a ankietę przeprowadzili uczestnicy seminarium licencjackiego (prowadzonego pod kierunkiem dr hab. Anny Janus-Sitarz z Wydziału Polonistyki UJ) wśród 1482 uczniów klas trzecich gimnazjum oraz 54 nauczycieli polonistów. |
Deskryptory TESE: |
czytanie, literatura dla dzieci i młodzieży, polski, gimnazjum, literatura, nauczyciel z kwalifikacjami, przygotowanie do lekcji |
TESE descriptors: |
reading, children's and youth literature, Polish, lower secondary, literature, qualified teacher, lesson preparation |
Publikacje: |
- Janus-Sitarz, A. (2009). Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze. O praktykach czytania literatury w szkole. Konstatacje, oceny, propozycje. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas.
|