BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze. O praktykach czytania literatury w szkole
Projekt badawczy:
  • Polonista w szkole
Instytucja:
Data: 2006 – 2008
Badacz: Małgorzata Gaweł, Anna Janus-Sitarz, Paulina Pstruś, Kamila Ryba, Marzena Zielińska
Abstrakt:

Badanie miało na celu analizę stanu czytelnictwa wśród nauczycieli polonistów i uczniów gimnazjum. Badanie na temat czytelnictwa uczniów i nauczycieli polonistów prowadzono w ramach projektu Katedry Polonistycznej Edukacji Nauczycieli na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego Polonista w szkole. Przygotowanie polonistów do pracy w zawodzie nauczyciela w nowych uwarunkowaniach społecznych i edukacyjnych po reformie szkolnictwa. Projekt realizowano w 19 miejscowościach Małopolski, a ankietę przeprowadzili uczestnicy seminarium licencjackiego (prowadzonego pod kierunkiem dr hab. Anny Janus-Sitarz z Wydziału Polonistyki UJ) wśród 1482 uczniów klas trzecich gimnazjum oraz 54 nauczycieli polonistów.

Deskryptory TESE: czytanie, literatura dla dzieci i młodzieży, polski, gimnazjum, literatura, nauczyciel z kwalifikacjami, przygotowanie do lekcji
TESE descriptors: reading, children's and youth literature, Polish, lower secondary, literature, qualified teacher, lesson preparation
Publikacje:
  • Janus-Sitarz, A. (2009). Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze. O praktykach czytania literatury w szkole. Konstatacje, oceny, propozycje. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"