BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nauczycieli portret własny A.D. 2007/2008
Instytucja:
Data: lipiec 2007 – styczeń 2008
Badacz: Marcin Fankanowski
Abstrakt:

Przedmiotem badania były wybory aksjologiczne nauczycieli. Badanie przeprowadzono wśród 269 nauczycieli uczestniczących w studiach podyplomowych, współfinansowanych przez Europejski Fundusz Społeczny, zorganizowanych przez Centrum Edukacji Nauczycielskiej na Uniwersytecie Wrocławskim. Dodatkowo dla porównania ankietę wypełniło 54 studentów dziennych i zaocznych (głównie z czwartego i piątego roku) specjalizacji nauczycielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Respondenci odpowiadali na pytania dotyczące deklarowanych wartości i zasad etycznych (np. altruizm, humanitaryzm, inteligencja, mądrość, miłość, ojczyzna, zdrowie, życie itp.).

Deskryptory TESE: nauczyciel, wartości obywatelskie, satysfakcja zawodowa, samoocena, postawa, psychologia
TESE descriptors: teacher, civic values, occupational satisfaction, self-evaluation, attitude, psychology
Publikacje:
  • Fankanowski, M. (2008). Nauczycieli portret własny A.D. 2007/2008. W: K. Sujak-Lesz, A. Krajna i L. Ryk (red.), Wokół edukacji małego dziecka. Pomysły zajęć przedszkolnych (s. 113-126). Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut – Wrocałwskie Wydawnictwo Oświatowe.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"