Obserwuj
Tytuł badania: |
Nauczycieli portret własny A.D. 2007/2008 |
Instytucja: |
|
Data: |
lipiec 2007 – styczeń 2008 |
Badacz: |
Marcin Fankanowski |
Abstrakt: |
Przedmiotem badania były wybory aksjologiczne nauczycieli. Badanie przeprowadzono wśród 269 nauczycieli uczestniczących w studiach podyplomowych, współfinansowanych przez Europejski Fundusz Społeczny, zorganizowanych przez Centrum Edukacji Nauczycielskiej na Uniwersytecie Wrocławskim. Dodatkowo dla porównania ankietę wypełniło 54 studentów dziennych i zaocznych (głównie z czwartego i piątego roku) specjalizacji nauczycielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Respondenci odpowiadali na pytania dotyczące deklarowanych wartości i zasad etycznych (np. altruizm, humanitaryzm, inteligencja, mądrość, miłość, ojczyzna, zdrowie, życie itp.). |
Deskryptory TESE: |
nauczyciel, wartości obywatelskie, satysfakcja zawodowa, samoocena, postawa, psychologia |
TESE descriptors: |
teacher, civic values, occupational satisfaction, self-evaluation, attitude, psychology |
Publikacje: |
- Fankanowski, M. (2008). Nauczycieli portret własny A.D. 2007/2008. W: K. Sujak-Lesz, A. Krajna i L. Ryk (red.), Wokół edukacji małego dziecka. Pomysły zajęć przedszkolnych (s. 113-126). Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut – Wrocałwskie Wydawnictwo Oświatowe.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.