BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Matura w jeden rok
Instytucja:
Data: 2005
Badacz: Justyna Boguta, Jagoda Góralska, Karolina Markiewicz, Karolina Mrówczyńska, Sławomir Jacek Żurek
Abstrakt:

Celem badania było poznanie opinii dorosłych uczniów uczestniczących w jednorocznym kursie przygotowującym do egzaminu dojrzałości z języka polskiego. Badanie zorganizowano w ramach proseminarium Edukacja polonistyczna w świetle zmian w polskim systemie oświatowym, prowadzonego pod kierunkiem dr. Sławomira Jacka Żurka, odbywającego się na kierunku filologia polska na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Ankietę skierowano do uczniów placówek doskonalenia dorosłych, które oferowały przygotowanie do matury z języka polskiego w jeden rok. Pomimo przygotowanych 500 ankiet na pytania odpowiedziało jedynie 17 uczniów. Pytania badawcze dotyczyły motywacji przystąpienia do kursu, układu treści polonistycznych na lekcjach, czytania lektur, organizacji lekcji języka polskiego oraz wizji idealnego nauczyciela polonisty.

Deskryptory TESE: egzamin końcowy, edukacja dorosłych, placówka kształcenia dorosłych, polski, jakość nauczania, niedostateczne osiągnięcia w nauce
TESE descriptors: final examination, adult education, adult education institution, Polish, teaching quality, re-assessment
Publikacje:
  • Żurek, S.J. (2006). Matura w jeden rok? : O próbie przeprowadzenia badań. Zeszyty Szkolne, 2, 32-38.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"