BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Uwagi o języku studentów PWSZ w Tarnowie
Instytucja:
Data: 2002 – 2004
Badacz: Małgorzata Pachowicz
Abstrakt:

Badanie miało na celu leksykalną analizę języka studentów polonistyki Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie. Materiał badawczy pochodził z anonimowych ankiet i prac studentów drugiego i trzeciego roku polonistyki. Zgromadzony zestaw słownictwa podzielono na kręgi tematyczne, m.in: nauka, organizacja studiów, życie studenckie, cechy fizyczne i psychiczne człowieka. Wyniki badania potwierdziły związek leksyki studentów polonistyki z gwarą uczniowską. Wykazano, że język badanej grupy cechują emocjonalność i ekspresywność, bogactwo synonimów, obecność kalek językowych z języka angielskiego, powszechne posługiwanie się potocyzmami.

Deskryptory TESE: umiejętności komunikowania się, umiejętność mówienia, student, polski, życie studenckie, zachowania społeczne, szkoła wyższa, język ojczysty
TESE descriptors: communicative competences, oral skills, student, Polish, student life, social behaviour, higher education, mother tongue
Publikacje:
  • Pachowicz, M. (2006). Uwagi o języku studentów PWSZ w Tarnowie. W: K. Ożóg i E. Oronowicz-Kida (red.), Przemiany języka na tle przemian współczesnej kultury (s. 110-116). Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"